Perşembe, Eylül 11, 2014

RKBT 4. Gün || Cecelia Ahern "Aşık Kuşlar" || Yorum


Köprüden atlamak üzere olan bir adam görseniz ne yaparsız diye sorsalar eminim kimse Christine'nin yaptığı gibi adamın yanına giderek onu ikna etmeyi seçmeyecektir. Ama bizim bu hafif dengesiz ve yer yer de çatlak karakterimiz aynen bunu yaptı. Bir de üstelik yetmezmiş gibi gidip adama hayatın güzelliklerini anlamasını sağlayacağının sözünü verdi. Hem de iki haftada. Benim 25 yıldır göremediğimi o nasıl 2 hafta da gösterecekse artık.

Dediğim gibi Christine tam bir çatlak . Sadece o mu? Kadında bir akrabalar var inanın ben onlarla yaşasam her gün aşırı doz sit-com'a maruz kalmaktan hastanelik olurdum. O iki ablası ve babası ne öyle Allah aşkına. Kitapta ne zaman onların olduğu bölümleri okusam gülmem diğer odadan yankılandı.

Christine kocasından ayrılma arifesinde olan bir iş bulma şirketi sahibi biri. Ama gelin görün ki kişisel gelişim kitaplarıyla fazla haşır neşir. Her konu hakkında okuduğu "Nasıl" serisinden kitapları var. Zaten bu "zeki" kadın o yüzden köprüye çıkan Adam'ı ikna etmeye çalışıyor ya. Bizdeki 2 yemek bilip kendini guru zannedenler gibi. Ama şansına işe yarıyor ve bundan sonra Adam ile geçecek olan 2 haftalık maceraları başlıyor.

Adam'a gelince onun için ne yazsam bilemedim. Adam sevimli ama çok depresif yahu. Öyle adamlarda hiç çekilmiyor vesselam. Fakat bunun dışında iyi, komik ve birazcık takık bir karakter gibi geldi bana. 

Genel anlamda kitap bence okumaya değer nitelikteydi. Ahern'i ilk defa okudum ve oldukça beğendim, gerçi Adam'ı daha az depresif  yapabilirdi ama bu konuda yazara eleştiri yapmak olmaz. Eminim karakteri seven bir sürü kişi vardır. Ancak yine de Adamı öyle bir yazmış ki her an kendini yola falan atıp intihar edecek sandım. Kendi adıma sevdiğimi söyleyebilirim. (Kimseye okuyun demem bilirsiniz.) Eğer ki konu ve bahsedilenler size hoş geldiyse şans vereceksinizdir zaten.

Kitabın içerisinde en beğendim bölümü sizinle paylaşmak istiyorum. Bilmem bu söz sizi de benim kadar etkiler mi ama bence kitabın genel özeti o satırlardaydı.

"Anlar değerlidir. Bazen kalırlar, bazen uçup giderler ama o anlarda bile çok şey yapılabilir. Fikrinizi değiştirebilir, bir hayat kurtarabilir, hatta aşık olabilirsiniz."

Puanım: 10/7

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum bıraktığınız için teşekkürler. En kısa sürede döneceğim (: