Çarşamba, Eylül 10, 2014

YK 2. Gün || Steve Hockensmith "Musibet Şafağı" || Yorum


Aşk ve Gurur kitabını okumayanınız var mıdır? 
Eh muhtemelen bir sürü kişi.
Ancak film ya da mini dizilerini izlemeyenin kaldığını sanmıyorum.
Orijinale sadık kalındığı gibi uyarlama da çekilen bir çok yapımı var 
ve Aşk ve Gurur hayranı olduğumdan hepsini izlemişimdir. 

Tabi ki dizi-film çekilir de kitaplar eksik kalır mı?
Hayır.
2 tane kitap uyarlaması okumuştum daha önce. Çokta hoşuma gitmişlerdi. 
Musibet Şafağı ise 3. okuduğum oldu ve emin olun ki içlerinde en ilginç olanı.

Herşey Bay Ford'un cenaze töreni ile başlar. Tabutunda sessiz sakin yatmakta olan
Bay Ford birden tüm konuklarını da korkutarak ayaklanmaya karar verir. 
Musibetler geri dönmüştür ve Bay Bennett bu konuda bilgi sahibi olan tek kişi
olduğundan olaya müdahale eder. Zombi durumları yıllar önce tekrar yaşanmıştır
ve Oscar Bennett o zamanlara tanık eden hatta savaşan kişilerden biridir. 

Ancak o yıllar geçtikten normal hayatına dönmüş, evlenerek 5 çocuk yapmasına rağmen
hiçbirini eğitmemiştir. Şimdi Musibetler geri döndükten sonra kızlarına yıllar önce 
öğretmesi gereken her şeyi öğretmeye başlar. Anlayacağınız Bennett kardeşler
için toplumdan dışlanmasına sebep olacak eğitimler başlar. 

Zavallı Bayan Bennett'in sinirleri buna dayanır mı bilinmez.

Aşk ve Gurur'u zombiler ile okumak oldukça farklıydı. Sonu benim için biraz hayalkırıklığı
olsa da genel olarak beğendim. Oldukça akıcı yazılmış ve yazarın 
konuya vakıf olduğu belli. 
Ancak bir Darcy'miz yoktu maalesef. Onun yerine şaşkın doktorumuz ve kızların ustası
olan Efendi Hawksworth vardı. 

Kitabı okuyunca yine filmi izleyesim geldi. En çok izlediğim ve en beğendiğim film 
olarak bende ayrı yeri olan bu eserin, her türlü uyarlamasını okumakta ayrıca zevkli (:

Sanırım kitabın devamı da varmış ve Darcy o zaman dahil oluyormuş. 
Onu okumayı da çok isterim (:

Puanım: 10/8

6 yorum:

  1. ben bunun küçük kadınlar versiyonunu almıştım ama hala okumadım tabi ki.. bu kitapta darcy yoksa okumam zaten -)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabın ismini alabilir miyim? Duymamıştım onu zombilere alışmışken ona da bir bakarım (:
      Darcy olmaması daha iyi olmuş bence, devamı gelirse tüm kitap boyunca okuruz daha iyi olmaz mı (:

      Sil
  2. Pınar! Pınar! Ne olur "Aşk ve Gurur" deme, "Gurur ve Önyargı" de. Ne olur! = )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama biz onu öyle öğrendikkk, öteki ismi söylemek çok zor geliyor (:

      Sil
  3. Seth Graham-Smith sağolsun anlatım biçimiyle beni böyle uyarlamalardan soğuttu. Allahım, keyif alacağım sanırken sinir oldum Aşk ve Gurur ve Zombiler kitabına. Çok nadir yaptığım şeyi yapıp kitabı yarım bıraktım. Bunu beğendiysen sen, okuma listeme alabilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazım stilini bilmiyorum ama konu aynı bilemedim canım beğenir misin? Ben cidden beğendim, belki daha önce bir deneyimim olmadığındadır. Hem ilginç geldi hem de iyi ele almıştı konuyu.

      Sil

Yorum bıraktığınız için teşekkürler. En kısa sürede döneceğim (: