Perşembe, Eylül 04, 2014

RKBT Okuma Etkinliği: Michelle Knight - Beni Bulun (Yorum)


Martı Yayınları kitabın duyurusunu yaptığında konusunu okumak bile zor gelmişti.
Farklı bakış açılarımda yarışıyordu aynı zamanda.
11 yıl tutsaklık çok zor.
Ama nasıl hemen kitap yazmış ki? 
Televizyonlarda bu habere rastladığımı da hatırlamıyordum.
Anlayacağınız biraz ikilemle başlamıştım.
Ancak beni dağıtan bir kitap çıktı.

1 Ev, 3 Kadın, 11 Yıllık Esaret.
Kapağında yazanlar tamı tamına doğru. İnanması ne kadar zor olsa da. 
Ben okudum ama hala inanmakta zorluk çekiyorum.

Kitap ilk kaçırılan olan Michelle tarafından yazılmış. Ancak ondan öncesi ile ilgili de 
anlatacakları var Michelle'in. 
Henüz küçük yaşlarında başlayıp büyüyene kadar devam eden tacizlerden,
ailesiyle sürekli ev değiştirmesinden, doğru dürüst okula gidemediği için
sınıfta kalmasından dolayı sürekli sıra arkadaşlarından büyük olmasından,
bir süre sokakta yatmasına kadar anlatacak çok üzücü durumları var Michelle'in.
Daha sonra ise Joey adına minik oğlu dünyaya geliyor ve o zamana kadar başına
gelen en güzel şey gerçekleşmiş oluyor.
Michelle kadar çeken bir insanın mutluluğu hak ettiğini düşünüyor ve 
umarım artık işler yoluna girmeye başlamıştır diye düşünüyorsunuz ki 
işler yine yolunda gitmiyor. 
Annesinin sevgilisi Joey'i incitince devlet tarafından elinden alınıyor ve Michelle'in
kaçırılmasına uzanan süreç başlıyor.

Açıkçası buraya kadar okumak bile beni yeterince dağıtmıştı. Üstelik bu kitabın 1/3'lük
gibi bir kısmı. Kendisinden sonra 2 kızı daha kaçıran Ariel'in elinde çektiklerini okumak 
çok çok zor. O pisliğin elinde en çok çeken belki de Michelle'di. Hepsi için çok kötü ama 
emin olun. 11 yıl! Onlardan çalınan süre tam olarak 11 yıl. 

Michelle ajitasyon yapmadan anlatmış ayrıca tüm hikayesini. Ama öyle soğuk gerçekler
ki anlattığı her şeyin yüzünüze çarpmaması ve aynı etkiyi yapmaması imkansız...

Okuyun derim bu kitabı. Etkilenmeyecek insan düşünemiyorum ama siz yine de okuyun. 
Okuyunca ne demek istediğimi daha iyi anlayacaksınız.

Puanım: 10/10

4 yorum:

  1. offf böyle bir kitabı okumayı çok isterim ama okuyamam. :( psikolojim kaldırmaz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepimiz dağıldık bitince, kaldırmayacağını düşünürsen okuma derim. Aslında herkes okusun isterim ama yenilir yutulur durumlar değil :(

      Sil
    2. okuyamam hayattaa. alır kitaplığıma koyarım kitabı ama önünden bile geçmem :D korkarım. :D

      Sil
    3. Belki bir gün fikrini değiştirirsin. Ya da istersen haberlere de bakabilirsin. Kitaptan biraz farklı yazıyor ama en azından olayın özü aynı (:

      Sil

Yorum bıraktığınız için teşekkürler. En kısa sürede döneceğim (: