Cumartesi, Ekim 26, 2013

RKBT 3. Gün || James Bowen - Bob'un Dünyası || Yorum


Orjinal Adı: The World According to Bob
Seri Bilgisi: Bob The Cat #2
GoodReads Puanı: 4.50
Türkçe Yayın: Yabancı Yayınevi
Sayfa Sayısı: 248
Çevirmen: Seda Çıngay

Yorumum:

Turumuzun son gününde benim için ayrı bir yere sahip 
Bob'un Dünyası'nın yorumuyla sizlerleyim. Bu kitap bir çok yönden 
özel bir yere sahip. Hayvanları çok sevmemin yanı sıra ilk kitabı 
çok sevmiştim. Ayrıca ilk kitap Sokak Kedisi Bob blogumda 
tanıttığım ilk kitap olmakla birlikte ilk yorumladığım roman. 

İlk kitabı sevdiğimi hatırlıyorum. Ama ikinci kitaba 
bayıldım arkadaş. Adına uygun şekilde sanki Bob'a 
çok daha fazla yer vermişti Bowen. Gerçi bu anlaşılabilir, 
ilk kitap henüz tanışma aşamasıydı. 
Tanıdıktan sonra sıra maceralara geldi :D

Bob'un Dünyası'nda daha fazla macera vardı sanki. 
James'in hastalığı, işiyle yaşadığı sorunlar, 
kitap yazma süreci, bu süreçte yaşadıkları. 
Yani öyle yerler vardı ki onun kadar bende üzüldüm. 
Hatta birkaç yerde gözlerim doldu. 
(Tamam ya inkara gerek yok dolmakla kalmadı aktı da o yaşlar.)

Çevirisi tabi ki çok güzeldi ama sanki yazım açısından da 
daha başarılıydı. Elime aldıkça bırakmakta zorlandım. 
Hele her bölüm sonu bölümle ilgili eklenen resimler 
çok hoşuma gitti, ayrı bir hava vermişti. 

Bir de bu seriyi şu yönden seviyorum ki kediler 
hakkında bilmediğiniz bir çok şeyi duyuyorsunuz. 
Ben de bir hayvan severim ama açıkçası tıbbi açıdan çok araştırdım diyemem. James Bob'u sevdiğini gösterirken bu yönden de endişelerini güzel aktarmış. Bir baba edasıyla ilgileniyor onunla. Bir de bunun gerçek bir hikaye olduğunu bilince etkilenmemek elde değil. 

Ve kitabı kapattığımda söylediğim şey şu oldu: James iyi ki Bob'la karşılaşmış ve hayatı değişmiş. 




Puanım:


* * *


Sokak Kedisi Bobun macerası devam ediyor!

"Bobla tanışmadan önce dünya gözüme haşin, kalpsiz ve evet, umutsuz bir yer gibi görünürdü. Onun gözlerinden görmeyi öğrendiğim dünyaysa bambaşka bir yer. Bir zamanlar bir günü diğerinden ayıramazdım. Oysa şimdi her birini neşeyle karşılıyorum. Hayatımda hiç olmadığım kadar mutlu, sağlıklı ve başarılıyım."

Sokak Kedisi Bob ile James Bowenın tanışma hikâyesini okuduğumuz ilk kitapta yazar, hayata yeniden tutunmanın yollarını arıyordu. Yeni arkadaşı Bob ise, en yakın dostuna sadakat, güven ve mutluluktan geçen yolları gösteriyordu.

Bobun Dünyasında, birbirlerinin koruyucu meleği olan bu iki dost yine yan yana ve en tehlikeli zamanlarda bile hayatın zorluklarına göğüs germeyi başarıyorlar.

Tıpkı Sokak Kedisi Bobda olduğu gibi, Bobun Dünyasında da gözyaşlarınızı tutamayacaksınız! Unutmayın; bu sayfalarda anlatılanlar gerçek!
(Tanıtım Bülteninden)





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum bıraktığınız için teşekkürler. En kısa sürede döneceğim (: