Pazartesi, Ekim 21, 2013

Sandra Brown - Anılarımla Yatak Odasında (Yorum)




Orjinal Adı: Demon Rumm
GoodReads Puanı: 3.33
Türkçe Yayın: Martı Yayınları
Sayfa Sayısı: 256
Çevirmen: Belma Dehni


Yorumum:

Kitabı bitireli birkaç gün oldu ama yorum için ancak fırsat bulabildim. En başta söylemem gereken, daha önce Sandra okumadıysanız bu kitap size yavan gelecektir. Ben zevkle okudum ama çoğu okuyucunun hatta sevenlerinin bile yeterli bulmayacağını da düşünüyorum.

Teşekkür kısmında yazdığına göre bu hikaye Sandra'nın en sevdiklerindenmiş. Anlamak zor değil. Rylan yani erkek gözünden anlatarak kendi içinde bir ilke imza atmış. Belki başka eserleri de vardır ama ilk defa tamamının erkek gözüyle yazıldığı bir kitabını okudum. Sanırım o yüzden de beğendim. Belki bu yetersizlikler diğer türlü olsa gözüme batardı ama bu şekilde hiç rahatsız etmedi.

Konusunda yazdığı üzere Kirsten ölen eşinin hayatını kitaba alıyor ve bunun sinema uyarlamasında Rylan oynayacak. İlk sahnede aralarındaki durumu anlamakta zorluk çektim. Sanki birbirlerini daha önce tanıyorlar ya da bir şeyler olmuşta devamını okuyorum gibiydi. Çok geçmeden sebebi ortaya çıkıyor tabi ki. Daha önce avukatlar aracılığıyla görüşmüşler ve Bum! Rylan garibim ilk görüşte aşık oluyor. 

En sevdiğim kısmı da bu oldu sanırım. İlk başta aşık bir karakter ve neredeyse sonuna kadar onun acısına, sıkıntısına ve umutsuzluğuna şahit olmak. Bunu görmek kadın karakter gözüyle dinlemek kadar detaylı değildi ama yine de güzeldi. Özellikle Kirsten odunluk bayrağını gururla taşırken. Evet, evet bu sefer odun olan kadındı. Yemin ediyorum kadın gözüyle anlatılan iç bayıcı anlatımları aradım. Bu yüzden işte iki taraflı anlatımları seviyorum, boşuna yırtınmıyoruz burada.

Kirsten'den hiç hoşlanmadım ki bunu anlamışsınızdır sanırım. Sonuna kadar kök söktürdü. Gerçi kabul edilebilir hatta anlayışla karşılanabilir durumlar olduğunu kabul etmek lazım ama yine de 2 yıl ne yaptın abla sen adamın suçu günahı ne? Göster ama elletme daha mı hoş oluyor? Git birilerine görün okumuş etmiş kadınsın. Yok, yok kitaplarda da olsa kadın milletini anlayamayacağım.

Aperatif olarak güzeldi. Çevirisi çok iyiydi ayrıca. Zaten kısa bir hikaye Stars of Romance'dan hallice. Seviyorum seni kadın, acımasız olamayacağım (:

Puanım:


* * *

Geçmişin izinde zincirleri kıran bir aşkın hikâyesi...
Bir kazada eşini kaybeden Kirsten, anılarını canlı tutmak için eşinin yaşamını senaryolaştırmaya kararlıdır...
Eşini canlandıracak ünlü ve yakışıklı oyuncu Ryanla tanışması ve sonrasında yaşadıkları Kristenı sıra dışı olayların içine çeker...
Aşkın yakıcı tuzağına düşmemek için çabalayan Kristen, kendisini keşfetmeye kararlı bu adama daha ne kadar kayıtsız kalacaktır?

"Brownın kitapları soluk soluğa sayfa çevrilerek okunan türden."
-Booklist-
"Bir çırpıda, nefes nefese okunan bir roman. Çok hoş."
-Philadelphia Inquirer-
"Aşk romanı hayranları bu kitabı ellerinden bırakamayacaklar." 
-Boston Herald-
"Sandra Brown romanlarındaki baş döndüren kurgusuyla okuyucunun tansiyonunu nasıl yüksek tutacağını çok iyi biliyor." 
-Fresno Bee-


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum bıraktığınız için teşekkürler. En kısa sürede döneceğim (: