Pazar, Ocak 05, 2014

Sarah Strohmeyer - Sindirella Anlaşması (Yorum)



Satın almak için tıklayınız

Yorumum:

Geçtiğimiz günlerde Lying to Be Perfect isimli bir film izledim. Kendisi kitap uyarlaması bir film. 2010 yılı filmi ama ancak rastladık. Neyse ki ablam kitabı okumuştu da görür görmez tanıdı :D Gerçi bu hangi kitaptı diye bana soruyor, düşünün yediğim spoilerleri :D

Unforgettable dizisinden tanıdığım Poppy Montgomery başrollerde. Konusuna gelirsek; Nola Devlin kiloları yüzünden istediği köşe yazarlığına getirilmeyince sahte bir kimlik yaratarak Belinda Apple adıyla işi kapıyor. En yakın arkadaşları da dahil köşesinin büyük bir hayran kitlesi var. Bu arada en yakın 2 arkadaşı Nancy ve Deb'de kilolular, yıllarca uğraşmalarına rağmen kilo verememiş 3 arkadaş. Ve bir gün Belinda'nın bir yazısından ilham alarak Sindirella Anlaşması imzalıyorlar. Kendilerine tanıdıkları süre boyunca son kez bir sürece giriyorlar.

Öncelikle filmi sevsem de kitabı okuduktan sonra ne kadar farklı olduklarını gördüm. Kitap daha derinlemesine inerken film üstün körü olayları almış gibiydi. Hatta bazılarını yok ya daha fazlasını değiştirerek. Kitaptan sonra izlesem sanırım cinnet geçirirdim :(

Kitap ise bence mükemmeldi. Kilo problemine yumuşakça dokunması çok hoşuma gitti. Bunu tabi ki ancak kilo problemi olan anlar. Çünkü nedense öyle bir problemi olmayanlar daha sert şeyler bekliyorlar. Gözlemlediğim bu. Empati yapmaktan uzak yaklaşımlar bu tarz kitapların arasındaki farkı, bir problemi yoksa anlayamıyor. Çok sert yazarsanız sizi strese sokar, çok hafif yazarsanız kilo verme derdine düşen insanları yanılgıya düşürürsünüz. Çünkü bu iş ne ölümcül derece de zor ne de tek gecede yapılabilecek kadar kolay.

O yüzdendir ki ben çok sevdim. Kilolu olmasına rağmen yeri geldi mi sesini çıkarak bir karakter vardı. Her şeye rağmen aşkı bulması ki ben en çok (biraz fazla hayali olsa da) henüz kiloluyken bulmasını sevdim bu aşkı. Aradaki inandırıcılık açısından iyiydi. Arkadaşlık duyguları güzeldi. Ve mutlu son tabi ki. Bence oldukça büyük ilham kaynağı olacak bir kitap. Ben çok sevdim (:

Puanım:

* * *

Nola'nın en büyük hayali çalıştığı dergide köşe yazarı olmaktır. Fazla kiloları yüzünden bu isteği reddedilince Nola hayali bir karakter yaratmak zorunda kalır: Belinda Apple! Bu karakter 'etik' konulardaki sorulara yanıt veren bir köşe yazarından beklenen her özelliğe sahiptir: havalı, modern ve incecik... Belinda'yı gören, onunla tanışan kimse olmamıştır, ama o derginin en popüler yazarı olup çıkar. Film teklifleri alır, televizyon programlarına davet edilir, onu görmeyen bir sürü erkek onunla çıkmak için can atar. Belinda'nın kilo vermeyle ilgili bir yazısından etkilenen Nola'nın yakın arkadaşları Nancy ve Deb zayıflamaya karar verince Nola da plana dahil olur. Kendi yazılarının tuzağına düşen Nola, arkadaşlarının yaptığı 'Sindirella Anlaşması'ndan kaçamaz. Üstelik bu onun tek derdi değildir! Yarattığı hayali karakter olmaya çalışırken, peşindeki esrarengiz ve çekici prensten de kaçamaz. Ama acaba peşindeki yakışıklı gerçek bir prens mi, yoksa arabacı kılığına girmiş bir fare mi? Nola ayağına uyacak camdan bir ayakkabı bulabilecek mi, yoksa camdan ayakkabılar gerçek kadınların ayağında kırılır mı?


4 yorum:

  1. Bu kitap hakkında aldığım ikinci olumlu yorum :) bu da eklendi listeme :)

    YanıtlaSil
  2. Bu kitabı okuyacağım mutlaka. Teşekkür ederim.Bende bloguma beklerim. Üzerinde çalışıyorum hala :)
    http://icimdenngeldi.blogspot.com/ :) :) beklerim.
    MUTLU YILLAR :)

    YanıtlaSil

Yorum bıraktığınız için teşekkürler. En kısa sürede döneceğim (: