Cumartesi, Aralık 28, 2013

Goce Smilevski - Freud'un Kız Kardeşi (Yorum)


Orjinal Adı: Freud's Sister
GoodReads Puanı: 3.36
Türkçe Yayın: Nemesis Kitap
Sayfa Sayısı: 240
Çeviri: Levend Amedov

Satın almak için tıklayınız

Yorumum:

Konusu ve gördüğüm yorumlarla ilgimi çeken bir kitaptı Freud'un Kız Kardeşi. Konusuna bakınca merak etmemekte çok zor sanırım.

Konusunu tekrar yazmayacağım. Ama bana kalırsa o çok yetersiz kalmış ya da eksik kalmış bir tanıtım. Evet Freud 4 kız kardeşini arkasında bırakıyor. Kitapta böyle başlıyor. Hatta 40 sayfa sonuna kadar evlerinden alınıp götürülmüş bile oluyorlar. Ben işte buraya kadar elimden bırakamadan okudum. O sıra hastanede muayene olmak için beklerken bırakmak zorunda bile kaldım. Çünkü yavaştan gözlerim doluyordu. Böyle de gider diye tahmin ettim ama aslında arka kapakta yazan konu burada son buluyor.

Bu sayfalardan sonra Adolfina Freud çocukluğundan başlayarak anlatmaya başlıyor. En sevdiği kardeşi Freud'la olan ilişkisi, bu ilişkinin bozulması, anlaşamadığı annesiyle tek başına yaşamak zorunda kalması, daha sonra akıl hastanesine yatması. 

Eğer böyle ilerleyeceğini bilerek devam etsem kesinlikle daha çok severdim. Tabi ki psikoloji seven biri olmadığımı gördükten sonra mükemmel diyemezdim ama yine de biraz daha hitap edebilirdi. Sürekli tekrar günümüze dönerek sömürge günlerini daha çok anlatacak diye bekledim o yüzden dönmeyince de biraz sorun oldu. 

Yine de sevdiğim yerler, yüreğime dokunan kısımlar vardı. Özellikle Adlofina'nın çocuk özlemi ve yaşadıklarında. Ve son 30 sayfa çok hoşuma gitti. Ama sonunda kitabı kapatınca derin bir nefes alıp bıraktım. Fazlaca umutsuzluk seziliyordu, her ne kadar gerçek olaylar olsa da.

Zevkler ve renkler yine farklılık gösterdi. Gri Gölgeler Arasında gibi bir kitap okuma moduna girince sonuç kötü oldu. Size tavsiyem okumayı düşünüyorsanız tanıtıma fazla bağlanmadan beklentisiz başlayın :D



Puanım:

* * *

Bağlayıcı olması beklenir kardeşliğin. Öyle umulur. Kardeşler birbirlerine borçludur ya; bir soluk, bir omuz, bir teselli...
Yine de düşünceler karmaşıklaşınca zihinde, unutulabilir borçlu addedildiğimiz görevler.
Bu kitap, dünyaca ünlü psikanalist Sigmund Freud'un ve onun dört kız kardeşinin gerçekte de yaşanmış sarsıcı öykülerini anlatmaktadır. Freud, İkinci Dünya Savaşı döneminde Viyana'ya girmek üzere olan Hitler'in yaratacağı yıkımdan kurtarılmak için Londra'ya götürülür. Ona Londra'ya geçmesi için yardım eden kimseler, yanına almak istediği insanların isimlerini bir liste haline getirmesini isterler. Freud o listeyi hazırlar. Eşi ve çocukları dışında eşinin ailesi, doktoru, doktorunun ailesi, hizmetçileri, hatta küçük köpeği bile vardır listede. Ancak dört kız kardeşi yoktur.
Freud'un seçimi kardeşlerinin kaderini nasıl şekillendirecektir? 
O karanlık günlerde verilen bir sınavdır belki de yaşananlar; kardeşlikle ilgili bir sınav. Belki de bir iç savaş; galibi de mağlubu da belli olmayan... 

"Nefis bir roman... Beni böylesine etkileyen başka bir kitap hatırlamıyorum."
-Vesna Mojsova-Cepiısevska (Makedonya)-

"Ustaca ve çarpıcı."
-Knack (Belçika)-

"Smilevski değişik ve ayırt edici tarzıyla, iç yaşamımıza ve fikir dünyamıza güzel bir bakış açısı getiriyor."
-Boek (Hollanda)-

"José Saramago gibi kuvvetli, çok yönlü ve detaycı bir yazar."
-La Repubblica Gazetesi (İtalya)

7 yorum:

  1. Sırf şu kapak arkalarından dolayı artık kapak arkası bile okumadan alıyorum. Bu kitabı almayı özellikle dönemi daha iyi anlamak bi yandan da Freud`u daha iyi gözlemlemek için istiyordum ama yorumu gördükten sonra acaba diyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence dramatik bir etki ve merak yaratmak için onun üstünde durmuşlar. Kitapta öyle başlayınca bir bocalama oluyor. Böyle bilindik isimler için konuya pek bakmamak lazım galiba.
      Beğenen arkadaşım da var, psikoloji ilgi alanınıza giriyorsa muhtemelen beğenirsiniz (:
      Ama Freud bence çok yer edinmiyor,daha çok kardeşi gözünden anlatılıyor. Onu bilerek yaklaşırsanız hayal kırıklığı yaratmaz diye düşünüyorum (:

      Sil
  2. http://bookowski101.blogspot.com/2013/12/goce-smilevski-freudun-kz-kardesi.html

    Bu da benim yorumum, ben beğenmiştim. Ama Pınar'ın dediği gibi keşke soykırım zamanındaki Adolfina biraz daha fazla anlatılsaydı çok daha güzel olabilirdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En azından okuyanlar olarak bunu belirtelim de okuyacaklar şaşırmasın. Benim gördüğüm bir yorum daha vardı ters köşe yaptı beni :(

      Sil
  3. Kitabı çok merak ettim. En yakın zamanda alıp okuyacağım. Bende bloguma beklerim. Üzerinde çalışıyorum hala :)
    http://icimdenngeldi.blogspot.com/ :) :) beklerim.
    MUTLU YILLAR :)

    YanıtlaSil
  4. Tesadüfen rastladım siteye. Benim de çok aradaığım bir kitaptı bu cidden. Bakalım aramaya devam :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nora Kitap etiketiyle yeniden basıldı kitap (:

      Sil

Yorum bıraktığınız için teşekkürler. En kısa sürede döneceğim (: