Salı, Kasım 05, 2013

Okuma Şenliği Kış 2013 / 2014

Yaz aylarında yapılan okuma şenliğini biliyorsunuz. Ben de katılmış, zevkle yapmış, 2 ayda tamamlamıştım. Yani sonuçta kitap okuyacaksak nasıl zevkli olmasın ki :D 
Sevgili Pınar fuar dolayısıyla Kış etkinliğini birkaç gün öne çekmiş. Tam tamına 15 kategoride 17 kitap okuyacağız. Çok güzel değil mi :D Bu sefer kategoriler çok daha uğraştırdı, sanırım kütüphaneyi de bol bol ziyaret edeceğim :D
Etkinliğin detaylarına şuradan ulaşabilirsiniz. 



Kategorilerin hepsinde okunacak kitaplar en az 200 sayfa olmalı.
(200 sayfa bulmak zor değil aslında, benim için seçmek zor yahu)

1. Kategori (10 puan): Altın Kitaplar Yayınevi’nden çıkan bir kitap okuyanlara.
Lisa McMann - Yok Oluş (240)
Jeanne Ryan - Oyun Bitti (304)
Teri Terry - 2054: Çıkış Yok (368)

Kategorileri bol tuttum. Hem kısıtlamaya gelemememden hem de fikir edinilmesi açısından. Belki aklınızda kimse yokken burada görüp fikir edinirsiniz (:
Altın Kitaplar denince akla Agatha Christie gelir, hiç olmadı onu okurum :D


2. Kategori (10 puan): Kütüphaneden ödünç alınmış veya sahaftan satın alınmış bir kitap okuyanlara.
Jodi Meadows - Ruhsuz (352)
Laurell K. Hamilton - Suçlu Zevkler (350)
Annie Sanders - Başucumdaki Melek (302)

Daha geçenlerde 2 kez sahaf festivalini, 1 kere de Nadir sahafı patlattığım için en kolay aynı zamanda seçmek açısından en zor seçeneklerden :D


3. Kategori (10 puan): Adında bir hayvan adı olan bir kitap okuyanlara.
Beth Kendrick - Şanslı Köpek Çöpçatanlık Servisi (336)
Holly Black - Beyaz Kedi (296)
Sara Gruen - Filler İçin Su (400)


4. Kategori (15 puan): 600 sayfadan uzun bir kitap okuyanlara.
Cassandra Clare - Mekanik Prenses (696)
Leila Meacham - Güller (720)
Kate Morton - Uzak saatler (672)
Kate Morton - Saklı Bahçe (712)

Mekanik Pensi seçip tam tamına 600 sayfa olduğunu görünce kahroldum. Sevdiğim çocuk bana abla dese bu kadar koymazdı be :(


5. Kategori (15 puan): Nobel Edebiyat Ödülü kazanmış bir yazarın bir kitabını okuyanlara. 

6. Kategori (15 puan): Türk edebiyatında klasik kabul edilen bir roman okuyanlara.
Recaizade Mahmut Ekrem - Araba Sevdası (?)
Oğuz Atay - Tutunamayanlar (724)
Fakir Baykurt - Yılanların Öcü (?) 
Yakup Kadri Karaosmanoğlu - Kiralık Konak (?) 
Reşat Nuri Güntekin - Dudaktan Kalbe (?) 

Yahu ben Yazar aylarından 3 isminde kitabını bulamadım. Aklıma gelen bir kaç ismi yazdım. Tabi ki yardım da aldım. Şu sitede Türk ve Dünya klasikleri derlenmiş çok hoşuma gitti. Yaşar Kemal ya da Orhan Kemal'in uyan kitabını biliyorsanız bana bir deyiverin ya :D


7. Kategori (15 puan): Hiç okumadığınız bir ülke edebiyatından bir kitap okuyanlara.
Sofi Oksanen - Araf (384) / Stalinin İnekleri (464) (Fin)
Alina Bronsky - Cam Kırıklıkları Parkı (232) (Alman)
Oscar Wilde - Dorian Gray'in Portresi (?) (İrlanda)


8. Kategori (20 puan): Sinemaya uyarlanmış bir kitabı okuyup filmini izleyenlere.
Stephenie Meyer - Göçebe (680)
Cassandra Clare - Kemikler Şehri (580)
J. K. Rowling - Harry Potter ve Felsefe Taşı (360)
Elizabeth Gilbert - Ye, Dua Et, Sev (Cep Boy: 480)


9. Kategori (20 puan): Adında kış mevsimine ilişkin bir sözcük olan veya konusunda kış teması olan bir kitap okuyanlara.
Sarah Jio - Yağmur Sonrası (347)
Sarah Jio - Böğürtlen Kışı (360)


10. Kategori (25 puan): Yasaklanmış bir kitap okuyanlara.
John Steinbeck - Gazap Üzümleri (?) (Ülkesi ABD'de sadece Kaliforniya'da yöre insanını küçük düşürdüğü savıyla yasaklandı. Baskı tarım şirketlerinden gelmişti.)
George Orwell - 1984 (?) (1949 tarihli politik alegorik roman 1950'de Josef Stalin tarafından SSCB'de yasaklandı. Stalin romanda hicvedilenin kendi iktidarı olduğunu düşünmüştü. İngiltere ve ABD’de de ise Komünizm, Antisemitizm ve cinsellik temalı yasaklara maruz kalmıştı[12]. Kitap 1962'deki Küba Füze Krizi sırasında neredeyse ABD ve İngiltere'de de yasaklanıyordu.)
Gustave Flaubert - Madame Bovary (?) (1856 tarihli roman Fransız halkının ahlaki değerlerine saldırdığı gerekçesiyle yasaklandı, yazarı yargılandı.)
D. H. Lawrence - Lady Chatterley'in Sevgilisi (?) (1928'de yazılmış olan eser açık saçık bulunarak ABD ve İngiltere'de 1959 ve 1960 yıllarında kısa süreliğine yasaklanmıştı.)
Harper Lee - Bülbülü Öldürmek (?) (1960 tarihli Pulitzer ödüllü roman 1930’ların Alabama’sında ırkçılığı ve eşitsizliği ele alıyor ve eleştiriyordu ama garip bir biçimde "ırkçılık ve küfür" içerdiği için yasaklandı.)


11. Kategori (25 puan): Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk hakkında yazılmış bir kitap okuyanlara.
Falih Rıfkı Atay - Çankaya (631)
Mustafa Kemal ATATÜRK - Nutuk (?)
Can Dündar - Sarı Zeybek (200)



12. Kategori (25 puan): Yayınlanmış en az beş kitabı olan bir yazarın ilk kitabını okuyanlara. 

13. Kategori (25 puan): Bir biyografi veya otobiyografi okuyanlara.
Agatha Christie - Hayatım... (630)
Mina Urgan - Virginia Woolf (248)
Mavi Saçlı Kız - Burçak Çerezcioğlu (288)
Fatih Bayhan - Fikriye Hanım (360)
Ayşe Kulin - Türkan (380)
Donald Spoto - Zarafet - Audrey Hepburnün Hayatı (362)
Yaşar Şahin Anıl - Che Guevara (496)
Ayşe Kulin - Adı: Aylin (495)

Biyografi okuduğumu söylersem yalan demiş olurum. O yüzden seçenek bol olsun ki kendime uygun bulabileyim (:


14. Kategori (30 puan): Okuma yazmayı öğrendiğiniz yıl ilk kez yayınlanmış bir kitap okuyanlara.
(1995)
Nora Roberts - Çıplak Ölüm (308) (First published January 1st 1995)
Tess Gerritsen - Gölgesizlerin Tutkulu Dansı (336) (First published January 1st 1995)
Çılgınlığın Ötesi (464) (First published 1995)

Ne çok uğraştırdı bu yaw. Kimse yok derken Nora'm imdada yetişti. Daha önce 2 kez okudum ama olsunnn :D Olmazsa zaten 2 kitap daha buldum :D


15. Kategori (40 puan): Bir üçleme veya aynı seriden üç kitap okuyanlara. 
Nicola Cornick - Söyleyemem Sevdiğimi (384) / Yalancı Sevda (384) / Hırçın Sevgilim (304) (Birinci ay)


8 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. Evet, kısıtlama yapmayı sevmiyorum :D Hatta bu listedekilerden bambaşka kitapları okuma ihtimalim yüksek :D

      Sil
  2. Yaşar Kemal 'in bütün eserleri bana göre klasiktir :) Ben de hazırladım listemi , keyifli okumalar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyleyse çok iyi olur ya, Pınar'dan bir itiraz gelmez umarım (:
      Teşekkürler, listenize baktım keyifli okumalar (:

      Sil
  3. Nicola Cornick'in serisini bir araştırayım kitap kapaklarını beğendim. Klasikler konusunda Yazar Ayları için seçtiğimiz yazarların bütün kitapları klasikleşmiş gibi bence hepsi uyacaktır:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fantastik istediniz diye Tarihi Aşk romanı önermedim listenizde ama böyle kaliteli seriler var. Üçleme hatta daha fazla olan :D
      Bir kütüphane ziyareti yapacağım onun için. Hepsi sayılır diyorsunuz iyi oldu bu valla :D

      Sil
  4. Muhteşem bir liste olmuş :) Keyifli Okumalar :)

    YanıtlaSil

Yorum bıraktığınız için teşekkürler. En kısa sürede döneceğim (: