Pazar, Nisan 21, 2013

Blog Tur 2. Gün / Tatlı Bela Yorumu



Orjinal Adı: Beautiful Disaster
Seri Bilgisi: Beautiful #1
GoodReads Puanı: 4.25
Türkçe Yayın: Yabancı Yayınları
Sayfa Sayısı: 424


Katkılarından dolayı Yabancı Yayınları'na teşekkürler

* * *

Yurtdışı kapakları için tık tık

Yorumum:

Bu kitapla ilgili ne yazsam bilemiyorum. Bir yanım hayran oldu bir yanım ikisine de çok kızdı.


 Konusunu kısaca yazarsam; Abby Abernathy yaşadığı kasabadan ayrılıp en yakın arkadaşı America ile Eastern'e başlıyor. America Shepley ile çıkmaya başlayınca okulun kötü çocuğu Travis Maddox ile tanışıyor, ki kendisi Shepley'in kuzeni ve ev arkadaşı.


Başından sonuna kadar gençlik filmi izler gibi okudum. Bir grup üniversiteli, partiler, 


dövüşler 


ve aşk. 



Bu tarzı sevdiğim için kitabı okumak çok zevkliydi. Ve böyle kitapları nasıl beklediğimi de gördüm. Çünkü artık yeni moda olan sırf gizem yaratılmak için yazılan karanlık geçmişler, sert olmaya çalışan kişilikler yoktu. Doğru Abby'nin geçmişinde bazı sıkıntıları olmuş ve o yüzden kaçmış ama çok olağan geldi bana. Hani derler ya bizden biri diye, bu kitapta herkes bizden biri gibi geldi.


Abby'ye de Travis'e de kızdığım oldu ama çoğunlukla hatalısın diyemedim. Geçmişini, geleceğinin fragmanı gibi karşısında gören bir kıza nasıl kızabilirim ki. Ya da bu kız ısrarla artık istemediğini söylerken sonunda pes etmeye çalışan bir erkeğe. Yine de itiraf edeyim Travis'e bir parça fazla kızdım, özellikle Abby yan odada uyurken yaptığından ve söylediklerinin arkasında durmayıp Abby'nin onu yakaladığı durumdan. Travis ne kadar tatlı olsa da yaptığı bir eksi kazandırdı gözümde.


Ve evet gerçekten tatlı. Bir erkek her fırsatta ben sana aidim derken nasıl olmasın ki? Gerek sözleri gerekse çoğu davranışı ile bir çok erkek karakterden ayrılıyor. Her zaman derim kırıp dökmeyen kişileri ve kitapları severim ve bu kitapta öyleydi. Çoğu yerde Abby'nin davranışlarına içerleyip hala ısrar eden Travis'e şaşırsam da, belki bir çok kişi böyle düşünmeyecek ama kıza da hak vermeden edemedim. Yine de Travis arkasından gözü yaşlı bağırınca içim acıdı mı acıdı.


Ve şunu da söylemek istiyorum, bu Bad Boy teriminin tarifi Travis ise bende bir tane istiyorum. Kötü çocukluk nerede Travis nerede Allah aşkına. Çoğu yerde yanımda olsa da bir sarılıp teselli etsem diye fena düşüncelerim bile oldu. Tamamen iyi niyet, gerçekten :P


Kitabın diğer yıldızları da America ile shepley idi kesinlikle. America benim gözümde mükemmel arkadaş tahtını devraldı. Ve ikisinin arasındaki ilişki gerçekten çok güzeldi. Hem de ummadığım kadar. 


Gençlik filmleri izlemeyi seviyor ve bol aksiyon aramıyorsanız bu kitap tam size göre. Hafif hafif ayar veren, her şeyi dozajında tutan, bitince vakit kaybı olarak görmediğiniz bir kitap olarak göreceğinize inanıyorum. Ve yeni çıkmasına rağmen 2. kitabı çok merak ediyorum. Travis'in bakış açısından okumayı çok isterim. Eğer tek taraflı gönle taht kuran biriyse ondan dinlediğimde durumum çok daha vahim olacaktır (:



Değerlendirmeme gelirsek;

4 -  Kesinlikle geçer not aldı...


* * *

Bannerler için tıklayınız...

* * *

Çekiliş için böyle alalım (:

* * *


Aşıksan başın belada!

Abby Abernathy karanlık geçmişiyle arasına mesafe koymuş olan, alkol kullanmayan, küfür bile etmeyen kendi halinde bir kız, fakat hayatını dövüşerek kazanan ve vücudu dövmelerle kaplı yakışıklı Travis Maddox onun hayatını değiştireceğe benziyor. 

İyi kız ve kötü çocuk... Bu birliktelik bir aşkın mı habercisi yoksa bir felaketin mi?

Tatlı Bela sadece bir "bestseller" değil, uluslararası bir fenomen. Yayımlandığı günden beri tüm dünyada büyük yankı uyandıran bu kitabı okumayan kalmayacak.


2 yorum:

  1. yorumuna sağlık canım,
    travis kasıp kavuruyor ortalığı
    bende bekliyorum ikinci kitabı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. Sana da teşekkür etmek lazım şarkılar için az kafanı şişirmedim keza resimler de öyle :D

      Sil

Yorum bıraktığınız için teşekkürler. En kısa sürede döneceğim (: