Pazartesi, Mart 10, 2014

Paul Carson - Soğuk Çelik (Yorum)


Orjinal Adı: Cold Steel
GoodReads Puanı: 3.36
Türkçe Yayın: Altın Bilek Yayınları
Sayfa Sayısı: 376
Çeviri: Erdem Atik
Satın almak için: Kitap Sihirbazı

Yorumum:

Uzunn zamandır polisiye okumuyordum. Zaten genellikle okuduklarım romantik gerilim olduğundan bu süre daha da uzun sayılabilir. O yüzden çok iyi geldi Soğuk Çelik kitabı.

Konusunu okuduğumda çok ilgimi çekmişti. Arka kapak yazısı zaten çekmeye yeterli. İlk sayfadan yazarın doktor da olduğunu öğrendim, tamamdır dedim. Pek de yanıltmadı. Kısaca konusundan da bahsedeyim. Dublin'de kurulan kalp vakfı Mercy hastanesinin rüya takımının doktorlarından birinin kızı Jennifer'in öldürülmesiyle başlıyor diyebiliriz. Aslında tam olarak değil ama çıkış noktası bu cinayet. Mercy hastanesi dünya çapında ses getirdiği için çok önemli. Olayların geliştiği sırada hastanenin başka bir doktoru Frack Clancy'de hayatını kaybeden hastalarla ilgili sıradışı şeylere rastlıyor ve araştırıyor. Bu spoiler sayılır mı bilmem ama bence iki olayın birbirine bağlanacağı çok belli, o yüzden sayılacağını sanmam. 

Dediğim gibi yazar doktor, okurken bunu da hissettiriyor. Tıbbi terimlere de bolca yer vermiş. Özellikle olayların başında dedektif Jim Clarke'in durumundan bahsederken oldukça bonkör davranmış. İlerleyen sayfalarda adapte olduğumdan dolayı mıdır bilmem azalmış gibi geldi. Eh yazar doktor o kadarı olur.

Aynı zamanda kitapta çokça karakter var. Bu bazı yerlerde beni zorlasa da genelinde hoşuma gitti. Zorlamasının sebebi tam heyecanlı bir yerde biten bölüm başka bir karakterden devam edince "ah hadi ama" nidalarına engel olamadım. Her karakterinde kendini sevdirmediğini göz önünde bulundurmak lazım. O yüzden o kısımları bir an önce geçmek istedim. 

Bazı olaylar tahmin edilebilir olsa da hoş bir kitaptı. Ya da benim için tahmin edilebilirdi bilmiyorum. Yine de okumaktan zevk aldım. Öyle ki diğer kitaplarını merak etmeme sebep oldu. Sıkı polisiyecileri -ki bundan kastım sadece polisiye okuyan kişiler- tatmin eder mi bilmem benim için güzel bir değişiklik oldu.

Puanım:


* * *

Dublindeki bir parkta genç bir kıza ait cansız bir beden bulunur. Kız, vahşice ölüme terk edilmiştir. Cesedin bulunuşunun ardından, olay yerine gelen ekipler, adli psikoloji uzmanının da katıldığı soruşturmayı derinleştirdikçe, bunun basit bir cinayet vakası olmadığı ortaya çıkıyordu. Bu gelişmeler hem Dublin polisi için hem de politikacılar için bir kâbusun başlangıcıydı. Bulunan kız, hükümetin en önemli projelerinden biri olan Kalp Vakfına ait Mercy Hastanesinin başına getirilen Amerikalı bir cerrahın kızıdır. 

Amerikan Hükümeti katilin bulunması için baskı yapmaya başlamışken, Mercy Hastanesinde Frank Clancy ise alışılmadık iki ölüm vakasıyla uğraşıyordu. İki soruşturmanın yönü de aynı tarafa dönmeye başladığında, işin içindeki herkes büyük bir tehlikeyle karşı karşıya kalacaktı.

Paul Carson, Son Görev ve Neşterden sonra, okurlarını yeniden hastane koridorlarında büyük bir gerilimin içine sürüklüyor. İlk satırından son satırına dek temposu hiç düşmeyen Soğuk Çelik, İrlandanın en büyük suç yazarlarından biri kabul edilen ve kitapları milyonlar satan yazarın ustalık eserlerinden biri…

"Carson deha düzeyinde bir kurgu ustası ve öyküye hayat veren bir soluğu üflemeyi başarabilen nadir yeteneklerden."
-Sunday Tribune-

"Soluk kesici öyküsü ve donanımlı karakterleriyle alkışı hak ediyor."
-GQ-

"Yazar, Hannibal Lecter kadar gaddar ve kötü bir karakter yaratmış."
-Irish Times

2 yorum:

  1. Soğuk çelik bende de var. Bende sıkı bir polisiye okuyucusu olmadığım için beğenirim galiba :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah. Sevdiğin kitapları gözden geçirince bir tereddüt ettim ama umarım yanılırım (:

      Sil

Yorum bıraktığınız için teşekkürler. En kısa sürede döneceğim (: