Pazar, Mart 16, 2014

OKUMA ŞENLİĞİ | BAHAR 2014

Zaman ne çabuk geçiyor değil mi? 3. etkinliğimize sıra gelmiş bile. Bahar etkinliğimiz 3 ay sürecek. Logomuzda değişiklik yapılmış, farkettiniz mi? Sebebini etkinlik sahibinin sayfasından öğrenebilirsiniz. Bence çok güzel bir düşünce olmuş.

Bu etkinlikte ablamı da ikna ettim. Hatta ilk kitabını bugün başlayıp bitirdi. Allahım kendi kendime sıkı bir rakip yarattım!!! Aman neyse amaç okumak zaten :D Onun listesini de yayınlayacağım. Kardeş kardeş okuruz biz :D

Etkinliğe katılmak için şu linke alalım sizi.


Kurallar:
  • Etkinlik bugün başlıyor ve 15 Haziran 2014’te sona erecek. (15 Mart’tan önce başladığınız veya 15 Haziran’dan sonra bitirdiğiniz kitaplar kapsam dışı kalacak. Tarihlere dikkat!)
  • Etkinliğe 15 Mart 2014 – 15 Haziran 2014 tarihleri arasında canınızın istediği vakitte katılabilirsiniz.
  • Okuduğunuz her bir kitabı aşağıdaki kategorilerden sadece birine saydırabiliyorsunuz. Ancak, etkinlik devam ederken kategoriler arası okuduğunuz kitapların yerlerini değiştirebilirsiniz.
  • Yapılabilecek en yüksek skor 3 ay içinde 12 kategori için toplam en az 12 kitabı okuyarak 250 puan almak. 
  • Bir kategori için birden fazla kitap okuyarak daha fazla puan kazanamazsınız. Örneğin Rus edebiyatından bir kitap okuyanlar 25 puan kazanacak ama Rus edebiyatından iki kitap okuyan 50 puan kazanamayacak. 
  • Bir kitabı birden fazla kategoriye saydıramazsınız. Örneğin adında bir çiçek adı geçen bir şiir kitabı okuyup 15+20=35 puan kazanamazsınız. Ya 15 puan kazanırsınız ya da 20 puan. Tercih size kalmış.
  • Katılmak için blogunuzun olması veya okunan kitapların yorumlanması zorunlu değil. Katılmak isteyen herkesin buraya yorum bırakması gerekiyor. Blogu olan katılımcılar bloglarında, blogu olmayan katılımcılar da blogu olan katılımcılarla iletişime geçerek hangi kategori için hangi kitapları okumayı planladıklarını duyurabilirler. 
  • Her ayın 15'inde bir yayın yaparak kimin ne okuduğunu soracağım ve sıralamaları buradan duyuracağım. O yayınımın altına yorum bırakarak hangi kitapları okuyarak kaç puana ulaştığınızı bildirebilirsiniz.

Kategoriler ve Kitaplarım:

1. Kategori (10 puan): Tavsiyelerine güvendiği birinin önerdiği bir kitabı okuyanlara. (En az 200 sayfa)
Anne Eliot - Travma Sonrası Aşk Çarpması (424)
Corrine Jackson - Sonsuz Dokunuş (375)
Sophie Kınsella - Pasaklı Tanrıça (Cep Boy) (446)
Annette Blair - Mutfak Cadısı (406)
Tracey Garvis Graves - Ada (389)

Hepsi de abla tavsiyesi :D Pasaklı Tanrıça'yı Şefika'da önermişti, o yüzden ağır basıyor şu an :D



2. Kategori (15 puan): Bir şiir kitabı okuyanlara. (Sayfa sınırlaması yok)
Onur Erol - Ve Aşk... (100) 
Kitaplarıma bir bakayım belki başka seçerim.



3. Kategori (15 puan): Herhangi bir edebiyat ödülü kazanmış bir kitap okuyanlara. (En az 200 sayfa)
Edith Wharton - Masumiyet Çağı (Bendeki baskısı kaç sayfa bilmiyorum.)
Pulitzer Prize for Novel (1921)
Sarah MacLean - İntikam Ateşi (410)
RITA® Award by Romance Writers of America for Best Historical Romance (2013)
Simone Elkeles - Kusursuz Kimya (400)
RITA® Award by Romance Writers of America for Best Young Adult Romance (2010), An ALA/YALSA Quick Pick for Reluctant Young Adult Readers for Top Ten (2010), Pennsylvania Young Readers' Choice Award Nominee (2011), Abraham Lincoln Award Nominee (2011)
Kresley Cole - Arzuların Esiri (400)
RITA® Award by Romance Writers of America for Best Paranormal Romance (2007)
Julia Quinn - Biz Evleniyoruz (453)
RITA® Award by Romance Writers of America for Best Long Historical Romance (2007)
Cassandra Clare - Mekanik Prens (600)
Teen Buckeye Book Award Nominee (2012), Children's Choice Book Award Nominee for Teen Choice Book of the Year (2012)



4. Kategori (15 puan): Bir öykü kitabı okuyanlara. (Sayfa sınırlaması yok).
Sunay Akın - Geyikli Park (264)
Aklımda olan bu kitap. Kitaplarıma bakıp değiştirebilirim de.



5. Kategori (20 puan): Adında bir çiçek adı olan veya "çiçek" sözcüğü geçen bir kitap okuyanlara. (En az 200 sayfa)
Sandra Brown - Bana Çiçek Gönderme (200)
Debbie Macomber - Gül Limanı Oteli (380)
Marsha Canham - Demir Gül (408)
Mary Hoffman - Çiçekler Şehri (600)
Sarah Jio - Böğürtlen Kışı (360) Çiçeği var diyor doğru mu bu ya. Doğruysa yaşadım :D



6. Kategori (20 puan): Şimdiye kadar hiç bir kitabını okumadığı bir kadın yazardan bir kitap. okuyanlara (En az 200 sayfa)
Annette Blair - Mutfak Cadısı (406)
Jodi Picoult - Yapboz (455)
Rachel Hawkins - Acemi Cadı (288)
Cynthia Hand - Koruyucu (328)
Jennifer Echols - Sarhoştum Hatırlamıyorum (320)
Edith Wharton - Masumiyet Çağı (Bendeki baskısı kaç sayfa bilmiyorum.)



7. Kategori (20 puan): İlk kitabı 2010 yılında veya daha sonrası yıllarda çıkmış bir yazardan bir kitap okuyanlara. (En az 200 sayfa)
Anne Eliot - Travma Sonrası Aşk Çarpması (424)
Jasinda Wilder - Seninle (320)
Amy Plum - Benim İçin Öl (352)



8. Kategori (20 puan): Sinemaya uyarlanmış bir kitabı okuyup filmini izleyenlere. (En az 200 sayfa)
Richelle Mead - Vampir Akademisi (367)
Janet Evanovich - Stephanie Plum. 1 (380)
Stephenie Meyer - Göçebe (680)
J. K. Rowling - Harry Potter ve Felsefe Taşı (274)
Neil Gaiman - Yıldız Tozu (343)
Rick Riordan - Şimşek Hırsızı (364)



9. Kategori (20 puan): Kütüphanesinde en uzun süredir okunmayı bekleyen o kitabı okuyanlara. (En az 200 sayfa)
Sophie Kınsella - Pasaklı Tanrıça (Cep Boy) (446)
Jackie Collins - Evli Aşıklar (408)
Sheila Roberts - Melekler Sokağı (312)
Jane Graves - Küçük Yalanlar Yüksek Topuklar (315)



10. Kategori (25 puan): Kendisi doğmadan en az 100 yıl önce yazılmış bir kitap okuyanlara. (En az 200 sayfa)
Bende bir Jane Austen kitabı ya da Jane Eyre okuyacağım. Ya da Kuzey ve Güney. 





11. Kategori (25 puan): Rus edebiyatından bir kitap okuyanlara. (En az 200 sayfa)
Dostoyevski okuyacağım büyük ihtimalle.
Beyaz Geceler, Budala, Ezilenler, Kumarbaz, Suç Ve Ceza, Yeraltından Notlar



12. Kategori (45 puan): Aynı yazardan en az 1.200 sayfa kitap okuyanlara.
Jennifer L. Armentrout  - Melez (340), Safkan (412), Tanrı (408), Apollyon (512), Avcı (368)
Pamela Clare - Teslimiyet (392), Günahkâr (384), Aşka Adanmış Bir Gün (528)
Richelle Mead - Kanbağı (450), Altın Zambak (488), Mavi Büyü (432)
Erin Quinn - Hayalimdeki Aşk (444), Hayalimdeki Yürek ve Rüyalarım... (480), Hayalimdeki Arzular Ve İhtiraslar (368), Hayalimdeki Ten (424)
Monica McCarty - İki Ateş Arasında (440), Tutsak (456), Gazap (496)
Becca Fitzpatrick - Fısıltı (416), Çığlık (408), Sessizlik (416), Final (416)

En kararsız kaldığım kategori :(



Değişiklik yapmazsam listem böyle :D Ne kararsızım ben yahu :D

14 yorum:

  1. Güzel bir liste olmuş. Fantastik kitapları seviyorsun sanırım. Ben hiç okumadım o tarzda, kitap okumak istiyorum ama seri halinde okuyabilir miyim bilmiyorum. 2010 sonrası çıkan kitap kategorim de boş, aklına gelen var mı önerebileceğin? Teşekkürler şimdiden ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Evet tarihi ve romantik romanlardan sonra tercihim fantastik seviyorum. Fantastik tercih ederseniz Darynda Jones tavsiye ederim. Aslında çok fantastik sayılmaz, sadece ucundan değiniyor. Çok eğlenceli kitaplardır. Üstelik 2011 sonrası olduğundan Sağdan Birince Mezarla rahatlıkla başlayabilirsiniz (:

      Sil
    2. Çok teşekkürler :)

      Sil
  2. Güzel liste canım. 10. kategorindeki seçimlere bir de Kuzey & Güney'i ekleyebilirsin dilersen ;)

    Bu da benim listem: http://bookowski-tkkb.blogspot.com.tr/2014/03/pinucciann-kitaplar-bahar-okuma-senligi.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım. O kitabı bir kategoriye ekleyecektim ablamın listesiyle uğraşırken unuttum. Ekliyim uygun bir seçenek (:
      Senin listene baktım dün gece. Hatta Tess'i gördüm çok iyi oldu (:

      Sil
    2. Çok güzel gidiyor kitap, çok sevdim ben. Belki ben bir klasiksever olduğum için abartıyor olabilirim ama tam da sevdiğim türde ve akıcı yazmış Gaskell. Keyifli okumalar canım, o kategoridekilerin hepsi güzel.

      Sil
    3. Teşekkürler canım (:

      Sil
  3. Çok çok kıskanıyorum şu şenliği ama ben hiç plana sadık kalamam.Bir anda o kitabı erteler aylar sonra geri dönerim :P
    Bu arada listen süper olmuş.Mary Hoffman- Çiçekler şehrini de içeren seriyi çok merak ediyorum.Yorumunu sabırsızlıkla bekliyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seçmesi okumasından daha uzun sürse de ben seviyorum. Biraz zorunluluk oluyor disiplin sağlıyor güzel sonuçlar.
      Mary Hoffman tarih oldu ya. İlk kitabı okuyordum sanırım yarım bırakacağım. hiç açmadı beni :(

      Sil
    2. hadi ya.. Mary Hoffman kitaplarının puanlarına baktım iyi gibiydi..tüh..

      Sil
    3. Belki beni açmamıştır ya da diğerlerinde severim bilmiyorum ama ilki için sonuç üzücü oldu :(

      Sil
  4. Pasaklı Tanrıça iyidir canım, keyifle oku super liste :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler bebek :D Sizden tasdikli zaten iyi çıkması lazım :D

      Sil

Yorum bıraktığınız için teşekkürler. En kısa sürede döneceğim (: