Cuma, Ağustos 16, 2013

Seré Prince Halverson - Mutluluğun Öteki Yüzü (Yorum)




Orjinal Adı: The Underside of Joy
GoodReads Puanı: 3.78
Türkçe Yayın: Arkadya Yayınları
Sayfa Sayısı: 392
Çevirmen: Simge Ölmez




Yorumum:

2 gündür elimden bırakamadığım Mutluluğun Öteki Yüzü bitti ama nasıl bitti bir de bana sorun.

Böyle aile hikayelerini okumayı çok seviyorum. Hikaye kurgu olsa da daha gerçekçi geliyor. Sanki bir kapıyı çalsam onlara rastlayacakmışım gibi hissediyorum.

Mutluluğun Öteki Yüzü içinde aynı şey söz konusu. Çok içten, duygu yüklü bir hikaye. Konudan bahsetmeyi seven biri değilim, ki arka kapak yazısı hatrı sayılır ölçüde bahsediyor, o yüzden ona değinmeyeceğim. Açıkçası, bana neler hissettirdiği ile daha çok ilgileniyorum. 


Daha ilk sayfalarda Joe ve yaşantıları ile ilgili kısımlar içine almaya başlıyor. Yazar bence çok sade bir dille acitasyona girmeden anlatmış ama benim için böylesi çok daha iyiydi. Daha sonra Elle'in yaşadıkları, mücadelesi... Çoğu yerde gözpınarlarımı terketmeyerek her an akmaya müsait yaşlarla okudum. Hele ki çabuk ağlayan biriyseniz sizi biraz burkabilir bu hikaye.

Paige'le mücadelesinde Elle'e kızdığım yerler oldu ama o Paige varya elime geçirsem çok fena yaparım. Sinir etti kadın beni. Bazı yerlerde hak verir gibi olsam da yok sonuna kadar sevmedim, sevemedim. Üstelik mektupların yuşumatacağını düşünmüştüm ama ters bir etki bile yarattı. Neyse siz okuyup karar verin yine de (:



Çevirisiyle, kapağıyla ve ayracıyla albenili bir kitap. Bu tarz hikayeleri seviyorsanız okumalısınız derim. Mart Menekşeleri'nden sonra uzun süredir böyle bir hikaye okumamıştım, bu cidden iyi geldi.

Kitabı incelemem için gönderen Arkadya Yayınları'na çok teşekkürler (:


Ayrıcaaaa;

20 puan: Esas mesleği yazarlık olmayan bir kişinin yazdığı bir kitabı okuyanlara.
(Yazarlığın yanı sıra reklam yazarlığı ve yaratıcı yönetmenlik yapmaktadır.)


Değerlendirmeme gelirsek:

4 -  Kesinlikle geçer not aldı...


* * *

Gerçek mutluluk nedir, nerededir? Peki, onu bulmak için ne kadar ileri gidebilirsiniz?


Ella Beene için mutluluk eşi Joe ve Joenun önceki evliliğinden olan iki küçük çocuğuyla kurduğu mutlu yuva demektir. Ancak bir yaz sabahı Joeyu onlardan sonsuza dek koparan acımasız dalga, sadece onu değil sırlarını da beraberinde götürür. Üç yıl boyunca çocuklara kendi öz evlatlarıymışçasına bağlanan Ellanın hayatı, cenaze töreninde çocukların biyolojik anneleri Paigein ortaya çıkmasıyla da tamamen altüst olur.

Joeyla evlilikleri boyunca Paigein Joeyu ve çocukları terk edip gittiğini ve ortadan kaybolduğunu sanan Ellanın kalbinde tarifsiz bir acı, elindeyse çözülmesi gereken yepyeni bir bulmaca vardır artık. Bir yandan canından çok sevdiği çocukları için Paige ile velayet savaşı verirken, diğer yandan Joenun ona miras bıraktığı diğer şeyin, yani hiç açılmamış mektupların içinde pusuda bekleyen sırların ardındaki gerçeği öğrenmek zorundadır. Ella, kalp ağrıları ve gözyaşlarıyla dolu bu yolculukta her şeye rağmen umut etmeyi bir kez daha hatırlayacaktır.

Seré Prince Halversonın duygu yüklü kaleminden dökülen Mutluluğun Öteki Yüzü, herkesi derinden etkileyecek, yüreklerinize kazınacak türden bir roman.

4 yorum:

  1. Ben en çok bizim kapağı beğendim :)) çok güzeldi hele ki üstündeki resimler müthiş bir düşünce olmuş :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende! Okurken ara ara kapağa baktım daha anlamlı geldi. Özellikle Elle'in evi resimlerle doldurduğu yerde (:

      Sil
  2. bu kitabı görmüştüm ama elime alıp neyle ilgili olduğuna bakmamıştım bile fakat senin yazın üzerine gidip alacağım sanırım.Blog yazılarını bu açıdan çok faydalı buluyorum.Bu kitabı okumama vesile olacağın için sana teşekkür etmek istiyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim yardımcı olabildiğime sevindim. İnşallah sende memnun kalırsın (:

      Sil

Yorum bıraktığınız için teşekkürler. En kısa sürede döneceğim (: