Salı, Mayıs 28, 2013

Etkinlik: “Kitap Aldıran Durumlar”



Vampirella yine boş durmamış ve bizler için bir etkinlik oluşturmuş Her ne kadar bu sıralar kitap okuyamasam da çok ilgimi çeken bu etkinliğe bende katıldım. Hoş bana kitap olsun her türlü alırım bahaneye ihtiyacım yok ama olsun. Neler etki ediyormuş şöyle durup düşündüm. İşte ortaya çıkanlar;


1- İndirim / Fiyat: Sanırım indirim canavarı oldum ben. Mesela belki de hiç okumayacağım kitapları indirimde görüp görüp alıyorum. Gerçi kitap bu eser okurum ama ne acelen var değil mi? Bir de fiyatlar tabi ki. Bazı yayınevlerinin kitap fiyatları konusunda uçtuğunu düşünüyorum. Ama Martı gibi fiyatları çok makul olan yayıncıların kitaplarını gördüm mü dayanamıyorum. Okumasam da yemekte tuzum olsun nasılsa okurum diyorum. Manevi desteğin yanında (:

2- Kapak: Kim demiş kitabı kapağına göre yargılama. Vallahi ben yargılarım üstüne gider kapağa aşık olur alırım. kötü de çıkabilir iyi de ama en azından beni çeken tarafı olur (:

3- Tür ve İçerik: Tarihi aşk romanları her zaman önceliğimdir. Çoğu kez tanımadığım yazarları bile sırf bu tür diye alırım. İçerikte; doğaüstü varlıklar diyebilirim. Öncelikle Cadılar, sonra Vampir, Melek, Uzaylı uzar gider (:

4- Arkadaş / Kardeş Tavsiyesi: Bana arkadaşını söyle sana kim olduğunu söyleyeyim. Gerçek arkadaşlar senin okuyacağın kitaptan beğenmeyeceğin noktaya kadar tahmin eder ;) Kardeşler de öyle değil mi? Bazen aklında olmayan kitabı kafana sokar bir bakarsın hastası olmuşsun :D

5- Film: Bu benim için en düşük sebep olabilir aslında. Çünkü önce filmi izlersem kitaba elim zor gidiyor. Mesela Muhteşem Yaratıkları izliyorum ve film yüzünden kitabı elime alma düşüncem öldü, gitti. İstisnalar dışında tabi ki. Aşk ve Gurur'u da filmden sonra okumuştum.

6- Arka Kapak: Yani konu. Çoğu kez bir cümlesiyle bile cezbedilirim. Aklımda yokken gider alırım :D

7- Yazarı: Sevdiğim bir yazarsa beni kimse tutamaz :P

8- Tanıtımı / Yorumlar: Bir kitabı en çok gözümüze sokan unsurlardan biri reklamı ve tanıtımı. Aslında bu da çok düşük bir sebep. Mesela çok bahsedilen bir kitap bende soğuma etkisi yapıyor. Okuyup seviyorum benden sonra bir bakıyorum hurra onu okuyorlar. Beğendiğim kitaptan soğuyorum. Ama bazı dozunda tanıtımlar çok faydalı oluyor.
Keza yorumlarda öyle. Özellikle kitap zevkimin benzeştiği kişilerin yorumlarına artı dikkat ediyorum.

9- GoodReads Puanı: Son zamanlarda o mecraya çok uğrar oldum. Nedeni de daha doğru olduğunu düşünmem. Çünkü nedense çevremde gördüğüm sürekli iyi yorumlar şüpheye düşürüyor. Ama orada okuyucu kitlesi kalabalık olduğundan sanki daha sağlıklı oluyor puanlama.

10- Yayınevi: Evet bence bu büyük etken. Diyelim ki yeni bir yazarın tarihi romanı çıkmış. Epsilon ise daha olumlu bakabiliyorum. Ya da Chick-Lit'se Nemesis'e. Ve yine daha önce bahsettiğim bazı yayıncıların politikaları beni destek olmaya itiyor. Nezaketleri, fiyatları, ilgi ve alakaları. Belki çoğu yer yaptığı saygısızlığın kendilerine dönüşü olmayacağını düşünüyor ama ben kendi adıma damlaya damlaya göl olur sözümüze ve Domino Etkisine inanana biriyim. O yüzden ters bir durum görmedikçe desteğimi hep sağlarım.

Sizde bu etkinliğe katılmak isterseniz şöyle alalım. Bu güzel etkinlik için teşekkürler Vampirella.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum bıraktığınız için teşekkürler. En kısa sürede döneceğim (: