Pazartesi, Eylül 09, 2013

RKBT 2. Gün || W. Bruce Cameron - Can Dostumun Yolculuğu || Yorum



Orjinal Adı: A Dog's Journey
Seri Bilgisi: A Dog's Purpose #2
GoodReads Puanı: 4.37
Türkçe Yayın: Yabancı Yayınları
Sayfa Sayısı: 400
Çevirmen: Seda Çıngay




Yorumum:

Bir kitap sever olarak beğendiğim oldukça çok kitap var. Her ne kadar aksi yönde görüşler olsa da okuduğum çoğu kitabı beğenirim. Ama bu kadar beğeniye rağmen en derine dokunan kitap çok azdır. O yüzden öyle kitapların benim için yeri çok özeldir. 

İşte Can Dostumun Yolculuğu da benim için öyle oldu. Sadece sevdiğim değil ruhuma dokunan kitaplardan biri olarak kalbime kazındı.


Öncelikle kısaca nedeninden bahsedeyim. Hayvanlara karşı aşırı bir sevgim var. İnsanlara sevdiğimi söylemezken bir köpekle ya da kediyle büyük aşk yaşarım. Zaten neredeyse 15 yıldır hayvanlarla iç içe olduğum için bu biraz kaçınılmaz oluyor. Kedilerle haşır neşirken son 2 yıldır da 2 köpeğimizle sevgim iyice perçinledi. O yüzden hayvan dostlarımızı konu alan her kitaba ayrı bir sempati besliyorum. (Gargoyle ve Ejderhayı bile evcil hayvan gözüyle görüp bağrıma basmıştım, siz düşünün.)


İlk kitap Can Dostum'u henüz okuyamadım maalesef. Her ne kadar bağımsız gibi görünse de, sıralamayı takip etmek isterdim. Sonuçta kafa karışıklığı yapmasa da okurken sıkıntı yaşatmasa da, geçmişini okumak isterdim.


Can Dostumun Yolculuğu daha ilk sayfalarda gözlerimi dolduran, bazı yerlerinde hüngür hüngür ağlatan bir kitap oldu. Özellikle köpeğin gözünden anlatılması olaya bambaşka bir boyut katmış. Ve yazar bunu mükemmel bir şekilde aktarmış. Öyle bir masumiyet vardı ki okurken canımı acıttı. Bailey'yi, Molly'yi, Max'i ve Toby'yi içime sokasım geldi. O sevgili kızım dedikçe yüzümde bir gülücük oluştu (:

Henüz Can Dostum'la tanışmayanlar olduğu için kitapla ilgili spoiler vermek istemiyorum. O yüzden de konuya fazla değinmeyeceğim. Hayvan dostlarımıza özellikle köpeklere birazcıkta olsa bir sevginiz varsa okumanızı tavsiye ederim. Tam tersine de etmek isterim aslında. Kimbilir belki içinizde farkında olmadığınız bir sevgiyi açığa çıkarır. Çünkü ben kendi adıma hayvan dostlarımıza sevgi beslememeyi hayal bile edemiyorum. 


Yazım da bittiğine göre gidip dostlarımla ilgileneyim :D Kitabı düşünmek bile onları hatırlatıyor :D

Yabancı yayınlarına hem bu güzel kitap için hem de tur imkanı sağladığı için teşekkürler (:


Değerlendirmeme gelirsek:

5 -  Bayıldım. Böylesi zor bulunur...







Can Dostumun yolculuğu sürüyor!

New York Times çok satanlar listesinde tam bir yıl kalan Can Dostumun devam kitabı olan Can Dostumun Yolculuğunda, hem keyifli ve eğlenceli hem de son derece düşündürücü olan dostluk öyküsü kaldığı yerden devam ediyor. 

Sevecen bir köpeğin, birkaç farklı yaşam boyunca varlığının amacının peşinde koşmasının hikâyesiydi Can Dostum... Bu roman, insanla en iyi dostu arasındaki kopmaz bağa köpeğin bakış açısından bir yorum getiriyor ve yeryüzündeki her varlığın bir amaçla doğduğunu gösteriyordu. Şimdi yeni sürprizlerle süslenen bu sıradışı öyküye devam etme zamanı... Can Dostumun Yolculuğu, tıpkı ilk kitap Can Dostum gibi mizah ve hüzünle dolu.

Köpekler hakkında bir roman, insan hayatının en derin meselesi olan "Neden buradayız?" sorusuna cevap verebilir mi?


2 yorum:

  1. Yorumunuzu çok merakla ve severek okudum..
    Ben Can Dostum kitabını da bayılarak okumuştum bugün ise birazdan bu kitaba başlayacağım..
    Demek ki ilk kitaptaki karakterler yine aynı.. Ben de bir hayvan dostu hem de emekli bir Veteriner Hekim Öğretim görevlisi olarak hayvan sevgisi olan herkesi seviyorum..
    Çok çok teşekkürler selam ve sevgiler..:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim (: Okuduğunuz için anlamışsınız, Bailey yolculuğuna devam ediyor. Ethan'ı da bol bol yad ettiği için ilk kitabı okumayı çok istiyorum (:
      Hayvanları sevmeyen insanları da sevmez derler ya, hayvan sevgisi olan herkese karşı bir adım daha yakınımdır (: Hekim olarak onlarla bol bol vakit geçirmişsinizdir ne güzel (:
      Kitapla ilgili yorumunuzu takip edeceğim. Sevgiler (:

      Sil

Yorum bıraktığınız için teşekkürler. En kısa sürede döneceğim (: