Cumartesi, Eylül 28, 2013

RKBT 2. Gün || Eleanor Moran - Mutfakta Aşk kokusu Var || Yorum



Orjinal Adı: Breakfast in Bed
GoodReads Puanı: 2.94
Türkçe Yayın: Sonsuz Kitap
Sayfa Sayısı: 460
Çevirmen: Başak Öztürk




4. Renkli Kalemler Blog Tur da tadı damağımda kalan çok güzel bir kitap okuduk. Zaten çıktığında ilgimi bir hayli bir çeken bir kitaptı, tur yapma fırsatını bulduğumuz için çok mutluyum.


Aşkın tadı parmaklarınıza bulaşacak cümlesiyle daha ilk başta kendini ele veren kitap adına yaraşır şekilde, okurken mükemmel kokularıyla etrafı sarıyor. Aşk, yemek, arkadaşlık ve ilişkiler üzerine dolu dolu bir hikaye ile okurken mest ediyor.


Amber, 30lu yaşlarında yeni boşanmış bir şef. Arkadaşı Milly'nin yanında, onun desteğiyle hayatını yoluna koymaya çalışırken bir yandan ünlü şef Oscar'ın mutfağına kapağı atmaya çalışıyor. Oscar gibi bir ustanın yanında çok şey öğrenebileceğini düşünürken, tekrar birine karşı ilgi duyabileceği aklına bile gelmiyor.



Bir çok açıdan artı puanı hak etti kitap. Bir kere tek taraflı anlatımdan hoşlanmayan ben, Amber tarafından dinlediğim hikayeyi başından sonuna sevdim. Zaten anlatımı ile sıkmayan yazar herkesi tek pencerende de çok güzel lanse etmiş. Amber anlatıcı olarak karşıdakilerinin hatalarını olduğu kadar kendi hatalarını da rahatlıkla anlatabilen biri. O yüzden bu tek taraflı bakış sıkıcılığını ortadan kaldırmış. Sonuçta bu gibi durumlarda objektif bir yaklaşım bulmak çok zor. 

Çevirinin ilk başlarda biraz zorladığını söylemeliyim. Özellikle mutfağın kendine has terimlerini bazı yerlerde anlamakta zorluk çektim. Ama çok uzun sürmeden o da rayına oturdu ve zorlamadan film tadında bir kitap okudum.

Dürüst olmam gerekirse ki bence olmalıyım, sonu birazcık hayal kırıklığı idi. Tabi ki yazar benim gibi mutlu son hayranlarını üzmeyip güzel bir mutlu sonla bitirmiş ve duygulara açıklık getirmiş ama 400 sayfa boyunca kurduğum düşüncelerden (ki okumaya başlamadan sonuna bakan biriyim, yani esası biliyordum) son satıra kadar kurtulamadım. Benim için tek eksisi sanırım bu oldu.


Yine de bir çok şeyi içinde barındıran kitabı okumak zevkliydi. Milly ile arkadaşlığı, Masrha ile olan dostluğunda kendini sorgulaması, eşi ile aralarındaki ilişki ve en önemlisi mutfak. Bazı yemekleri okudukça ıyk desem de o atmosfer çok güzeldi. Zaten bu tarz film ve dizileri de çok sevdiğim için bu açıdan da tatmin ediciydi.

Yazarın yeni kitaplarını merakla bekliyor, Sonsuz kitaba hem bizi böyle güzel bir kitapla buluşturduğu hem de tur yapmamıza vesile olduğu çin teşekkür ediyorum.



Değerlendirmeme gelirsek:

4 -  Kesinlikle geçer not aldı...




Çekilişe katılmayı unutmayın (:



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum bıraktığınız için teşekkürler. En kısa sürede döneceğim (: