Salı, Ekim 14, 2014

RKBT 2. Gün || Lemariz Müjde Albayrak "Hissiz" || Yorum


Hissiz turumuzun 2. gününden herkese merhaba. Dün önokumayı paylaşmıştım, sıra yorumuma geldi.

Öncelikle yerli bir yazar olmasına rağmen yabancı karakterler kullanması bu kitabı okumak için heyecanlanmama sebep oldu. Belki Türk bir yazarın yabancı isimler yazması tuhaf karşılanabilir ancak ben seviyorum, o yüzden bu kitaba daha bir ilgiyle başladım. Konusundan biraz bahsedeyim sonra ne umdum neleri buldum yazayım.

Alexander, kitaba ismini de veren Hissiz erkeğimiz. Soğuk, sevmeyi bilmeyen, annesinin kendisine dediği gibi Şeytan'ın ta kendisi. Daha önce başından kötü durumlar geçmiş ve Adrian dışında sevdiği kimse yok etrafında. Maitland çiftliğini almak üzere eski tanıdığı George'nin yanına gidip Heaven'la karşılaşana kadar da hissedebileceğini bilmeyen biri. 

Haeven ise, Maitland çiftliğinin sahibi George'un torunu. Annesi ve babasını 6 yaşında kaybetmiş ve 16 yıldır büyükbabası ile yaşıyor. Alexander ile karşılaştıkları kazaya kadar hayatına erkek sokmamış, masum kızımız. 

Tabi ki bu konu olmadı da biraz karakter açıklaması gibi oldu. Konuyu ve esas noktaları yazıp kimsenin okuma hevesini kaçırmak istemem. 

Genel olarak karakterleri sevdim. Alex her ne kadar sadece hissetmeyeceğim diyerek hissetmeyeceğini zannederek biraz sabırları zorlasa da okuduğum bir çok karakterden iyiydi. Haeven ise gerektiğinde posta koymasını bilen bir karakterdi. Gerçi ben en çok Adrian'ı sevdim sanırım. Jasmine ve Danny'de iyiydi keza. 

Karakterleri sevmemin yanı sıra konu olarak çok sevdim diyemem. Bunca aşk romanı okuduktan sonra biraz daha farklı şeyler bekler olmuşum. Nasıl desem birazcık klişe durumlar vardı. Bir de bizden olduğunu fazlasıyla hissettim kelime seçimlerinden dolayı. Hani bazen çeviri kitaplarda bile çevirmenin kelime seçimlerini abartı buluruz, fazla Türk olur ya ona benziyordu. Mesela merak kumkuması gibi. 

Redaksiyon konusu da birazcık sıkıntı yarattı. Okumaya engel değil sadece biraz dikkat dağıtıcıydı. Ama kitabın fontunu çok sevdim. Bu ara farkettiyseniz hep küçük puntolu kitaplar çıkıyor ve yavaştan kör olma tehlikesi yaşıyorum. Bu açıdan oldukça rahat ettim, geniş geniş okudum (:

Kalemi ile ilk defa tanıştığımız yazarımıza başarılar dilerim (:

2 yorum:

  1. Daha önce hiçbir kitap turunu sonuna kadar takip etmemiştim. Bu kez takip edeceğim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, umarım sevdiğin bir tur süreci olur (:

      Sil

Yorum bıraktığınız için teşekkürler. En kısa sürede döneceğim (: