Pazar, Haziran 23, 2013

Tess Gerritsen - Kan Gölü (Yorum)




Orjinal Adı: Bloosream
GoodReads Puanı: 3.90
Türkçe Yayın: Martı Yayınları
Sayfa Sayısı: 454
Çevirmen: İlkin İnanç




Yorumum:

Pinucciasbooks'un yazar ayları etkinliği kapsamında Tess Gerritsen okumaya Kan Gölü ile katıldım. 

50 yıllık periyotlarla gençlerde görülen ve cinayete kadar giden şiddet eğilimlerini konu alan kitap adı gibi oldukça kanlıydı. Ve bunu söylerken gerçek anlamda söylüyorum. Ölen öleneydi.

Kışın gelmesiyle olaylar patlak veriyor ve suçu üzerine atmaya çalıştıkları doktorumuz Claire dışında kimse olaylarda gariplik olduğunu düşünmüyor. Ve tüm engellemelere rağmen bu olayların sebebini araştırmaya başlıyor doktorumuz. Tabi ki kasabada pek sevilen biri olmadığı için işleri bir hayli zorlaşıyor. Burada da devreye beyaz atlı şerifimiz Lincoln giriyor. Polisiye de olsa aşksız olmaz değil mi? Bence olmaz.

Aslında kitabı baya sevdim. Bol yan karakter, iyi bir erkek, güzel sayılabilecek bir aşk. Gizem ve cinayetler de bonusu. Ama bazı noktalar var ki takılmadan edemedim. Mesela sonu. Allah aşkına öyle son mu olur? Yorumlarda sonunu beğenmediklerini okumuştum ve yerden göğe hakları varmış. Sen 450 sayfa yaz son 5 sayfa da bağla. Bence olmamış bu.

İkincisi de şu ki gerilimi çok iyi tutturulmuş kitabın illa ki bilimsel bir temele bağlandırma çabası. Bu konuda uzman olmayı bırakın hiç bilgili değilim ama gerçekte böyle bir parazit varsa bile konu içinde inandırıcılığı ölmüştü. İlla ki bir şey çıkacak diye diye çıkarttırmış. Yazar tıbbi gerilim yazmayı seviyor çokta iyi yazıyor ama bu kitapta o kulvarda olmasa mıydı acaba diye çok düşündüm.

Bunlar dışında sevdim dediğim gibi. En azından sıkmadı. Çokça karakter olması sürekli 2 karakter üzerinde dönen hikâyelerin kısır döngüsünü kırmış. Rizzoli serisi dışında pek fazla sevmeyen de mevcut ama ben bağımsız kitaplarını sevme yolunda hızla ilerliyorum.


Değerlendirmeme gelirse:

3.5 / 4 -  Kesinlikle geçer not aldı...



* * *


"Anne Rice vampirleri için neyse, Gerritsen de tıbbi gerilim romanları konusunda odur... Palmerdan iyi, Cooktan iyi... evet, hatta Crichtondan bile daha iyi... Stephen King


Dekor olarak Stephen Kingin arka bahçesini kullanan Crichton tarzı tıbbi bir gerilim romanı.. Kan Gölü, gerilim ve bilimin mükemmel bir karışımı. People



Michael Palmer ve Robin Cookun bütün eserlerine meydan okuyan bir başyapıt. Tess Gerritsenin şimdiye kadar yazmış olduğu en iyi kitap. Amazon.com

4 yorum:

  1. Bana göre çok iyi bi yazar, kalemi kuvvetli, zeki!! Tüm kitaplarını okumaya çalışıyorum.Epeyi yol aldığım söylenebilir.Şu an elimde bu kitap var..Sonu hayal kırıklığı olan bi kitabını okumadım.Bakalım bunun sonu dediğiniz gibi mi mi olacak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sıkı bir fanı olmadığım -özellikle seriyi okumadığımdan dolayı- genelde okuduğuma göre yargıda bulunuyorum. Çok sıkı fanı olsam sanırım biraz daha farklı bakardım. Sizde okuyunca yorum linkinizi ya da düşüncelerinizi yazarsanız çok sevinirim.

      Sil
  2. kitap harika yazarda öyle muhteşem bnde bütün kitaplarını okumaya çalışıyorum bu kadını keşke filide olsa

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diziyle idare ediyoruz ama filmi de olsa güzel olurdu (:

      Sil

Yorum bıraktığınız için teşekkürler. En kısa sürede döneceğim (: