Perşembe, Haziran 20, 2013

Darynda Jones - Sağdan Birinci Mezar (Yorum)



Orjinal Adı: First Grave on the Right
Seri Bilgisi: Charley Davidson #1
GoodReads Puanı: 4.10
Türkçe Yayın: Doğan Kitap
Sayfa Sayısı: 316
Çevirmen: Bilge Gündüz



Yorumum:

Yaşasın! Sonunda bende Charley Davidson ile tanıştım (: İsmi sizin de kulağınıza ayakkabı markası gibi gelmiyor mu? 

Geyik yok, tamam. Kitaba dönersek. Geçen yıl, çıkan kitap daha tazecikken okumak istemiştim ama okuyanların yapma etme ikinci kitabı bekle sözleri üzerine koca 1 yıl ertelemek zorunda kaldım. Bilmiyorum yayınevine serzenişim anlaşıldı mı? Neyse efendim 2013 Mart'ında ikinci kitap gelince aklıma okumak için yazdım. Son günlerdeki can sıkıntısı yüzünden eğlenceli bir kitap arayışına girince, haliyle ilk aklıma gelen kitap oldu.


Önce bir iki olumsuz noktaya değineceğim. Bana kalırsa kitaba başlarken çok büyük beklentiye girmeyin. Bazı espriler kesilmiş gibisinden bir şeyler okudum ondan mıdır nedir çok efsanevi bir tarafı yoktu. Tabi eğlenceli, okuması zevkli bir kitaptı ona sözüm yok. Ama öyle yorumlar gördüm ki ister istemez beklenti seviyesi aldı başını gitti. 

İkincisi de yazarın olayı gizemleştirme merakı. Kitabın sonuna kadar Reyes aşağı Reyes yukarı, Reyes şöyle korkutucu, aman Reyes'i gördüm altıma edicem. Bak ağzımı bozdurdu işte bana. Siz anladınız ama olayı. Tamam Ölüm Meleği ve Reyes'in durumu çok iyi düşünülmüş ona sözüm yok ama sonunda durum açıklanınca bu mudur, Hey be Darynda abla biz kimleri gördük sen biliyor musun, Reyes mi bizi şaşırtacak? dedim yani ne yapayım?. Bilmiyorum bir ben mi böyle düşündüm ama beklendiği kadar şaşırtıcı değildi durum.

Bunların dışında neredeyse kusursuzdu. Anlatımı (başları saymazsak, çeviriden de olabilir) çok akıcıydı. Bir kere yazar boşlukları doldurmayı bilmiş. Espriler, küçük anılar, çevresindeki insanlar, diyalogları falan okuduğum satırlar akıp gitti. Arpacı kumrusu gibi ne yapayım, bunu niye yaptım diye düşünen karakterlere sinir oluyorum. Charley için artı bir puan daha.

İngilizce okumadığım için çeviri nasıldır bilmiyorum ama genelinde tatmin etti. Sadece başları biraz sıkıntı yarattı ama atlattık çok şükür :D Eh kapağa da laf yok malum. İkinci favorim olsa da bu kapakta çok hoştu.

Kısaca 1-2 eksisi dışında çok güzeldi. Reyes canım benim, ikinci kitapta ne olacak çok merak ediyorum. Seri almış başını gitmiş, bizde kaç yılda tamamlanır bilmiyorum ama devam edilecekler arasında yerini aldı (:

Değerlendirmeme gelirse:

4.5 / 5 -  Bayıldım. Böylesi zor bulunur...



Alıntılar:

Las Vegas‘ın dışındaki bir hastaneyi ziyarete gittiğimde yakalanmıştım. Bir şerif beni tutuklamıştı. Yanılıyor olabilirim, ama üniformalı erkek fetişimin o gün başladığından eminim. Adam çok seksiydi. Üstelik beni kelepçelemişti. Ondan sonra bir daha eskisi gibi olamadım.


"Şey... ateşli görünüyorsunuz dedim?"
"Sana bir şey soracağım" dedim ona yaklaşarak. Temkinle bir adım geriledi. "Hayattayken, yani, beş dakika falan önce, daha yeni tanıştığın bir kıza ateşli göründüğünü söyler miydin?"
Bunu bir an düşündükten sonra cevap verdi: "Hayır. Karım beni boşardı."
"O zaman siz erkekler neden öldüğünüz anda istediğiniz kişiye istediğiniz şeyi söyleyebileceğiniz fikrine kapılıyorsunuz?"
Bunu da bir an düşündü. "Çünkü karım beni duyamaz."


Ben kese kâğıdının içine nefes alıp verirken Bob Amca, "Yavaş ol" dedi. "Çok hızlı soluyup kendinden geçersen seni tutamam. Geçen gün golf oynarken omzumu incittim." Ailem nasıl da şefkat doluydu.


* * *

 Bannerler için tıklayınız... 

* * *


Charley Davidson bir özel dedektif… Hem de cazibeli bir kadın.

Ama bildiğimiz özel dedektiflerden ve tabii bildiğiniz cazibeli kadınlardan değil. O bir ölüm meleği. Henüz öbür dünyaya geçememiş ruhlarla iletişim kuruyor ve "ışığa gitmeleri"ne yardım ediyor. Doğrusu, ölülerle konuşma yeteneği, katilleri bulmakta da çok işine yarıyor…

Charleynin bir de âşığı var… Ama kahramanımız adamı göremiyor. Sadece o çıldırtıcı dokunuşlarını hissediyor… Sık sık ve derinden…
Cazibeli dedektifimiz bugünlerde ne mi yapıyor? Cinayete kurban giden üç avukatın katillerini bulmaya çalışıyor… Herhalde sizi nasıl bir heyecanın beklediğini anladınız artık.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum bıraktığınız için teşekkürler. En kısa sürede döneceğim (: