Salı, Nisan 29, 2014

Karen Rose - Bana Aitsin (Yorum)


Orjinal Adı: You Belong to Me
Seri Bilgisi: Baltimore #1
Romantic Suspense #12
GoodReads Puanı: 4.09
Türkçe Yayın: Kanes Yayınları
Sayfa Sayısı: 528
Çeviri: Nesligül Alptekin & Tahsin Bingöl

Not: İki seriye de mensup. Ama zaten karakterler çok bağlantılı olmadığından başlamakta sıkıntı olmaz. Sadece Baltimore'den sonrası bağlanıyormuş, yayıncı o sıralamayla çıkarıyor zaten bir sorun olmaz okumanıza.

Yorumum:

Jane Casey yorumumda bu haftayı polisiye haftası yaptım demiştim. Yorum biraz geciktiği için o haftayı çoktan atlattık ama olsun :D Dallas'ların arasında tavsiye üzerine bu kitabı okudum. Aman Allah'ım o nasıl bir kitaptı. 

Geleneği bozmayarak konuya değineyim öncelikle. Dr. Lucy Trask koşuya çıktığı bir sabah kendisi için baba kadar yakın olan komşusunun cesedini bulur. Otopsi uzmanı olmasına rağmen Lucy oldukça sarsılır. Polise haber verir aynı zaman da cesedin incelemesini üzerine alır. Cesedin yüzü dağılmış, vücudu aşırı zarar görmüş, neredeyse teşhis edilemeyecek duruma sokulmuştur. Daha fazla ceset ortaya çıkarken, yavaş yavaş olaylar Lucy'ye bağlanır. Aynı zamanda davayı soruşturan dedektiflerden biri olan J. D. ile yakınlaşan Lucy, açıklamak istemediği sırlarının ortaya çıkmasına engel olamaz. 

Kitabın türü ne olursa olsun içinde aşk geçmesini isterim. Severim aşka bulanmış hikayeler okumayı. Ama sanırım ilk defa bir hikayede aşkı meşki boş verdim. Tabi ki vardı, ucundan dokunmuş yazar ama olmasa da hani nerede demezdim. Öylesine güzel bir kitaptı ki 2 gün başından kalkamadım. İtiraf ediyorum dikkatim çok çabuk dağılır, çoğu kez atladığım yerler olur kitaplarda. Özellikle gereksiz ayrıntılar beni sıkar. Ama bu sefer her satırı sindire sindire okudum.

Öyle ham bir kitaptı ki nasıl anlatsam bilemiyorum. Tamamen cinayetlere yönelik. Vahşi ve ürpertici. Ve bunu söylerken abartmıyorum. Böyle acımasız cinayetleri herkes yazmıyor. Kitabı kapattığımda kaç kişi öldü sayamadım bile. Belki sıkı bir polisiye okuyucusu değilim, bundan beterleri vardır ama benim için okuduğum en iyi polisiye kitaptı. 

Yıllardır aradığım kitabı buldum sanırım. Sonraki kitabı da okuyayım yine aynı şekilde hissedersem favorilerime bir yazar daha eklemiş olacağım. Hem de en üst sıralardan. 

Mükemmeldi işte ya daha ne diyim ki. Bir an önce "Anlatacak Kimse Kalmadı" kitabını okumam lazımm (:

Puanım:


* * *

Bir Sır Saklıyorsunuz
Üstelik Bir Seri Katilden
Hatta Katilin İzinde Olan Bir Dedektiften
Baltimore Cinayet Masası Dedektifi J.D. Fitzpatrick meslek hayatı ve Afganistan'daki görev süreci boyunca birçok vahşete tanık olmuştu. Fakat şehirde bulunan dehşet verici işkence yöntemleriyle öldürülmüş sonra da parçalanmış cesetler gibisini görmemişti. Dedektif Fitzpatrick bu sefer intikam ateşiyle yanıp tutuşan acımasız bir katille karşı karşıyadır ve Otopsi Uzmanı Dr. Lucy Trask'ın soruşturmayla alakası olabilecek bazı delilleri sakladığından şüphelenmeye başlamıştır.

Ona duyduğu ilgi, işini yapmasına engel olacak mı?

Otopsi uzmanı Dr. Lucy Trask, Dedektif Fitzpatrick'in şefkat ve sevgisine karşı koyamasa da, işle aşkı birbirine karıştırmaya hiç niyeti yoktur. Özellikle de ortalıkta gaddar bir katil kol gezerken. Ve özellikle de korkunç ölümlerle bağlantılı karanlık bir sır saklıyorken. Ne var ki bu sır Lucy Trask'ı katilin bir numaralı hedefi haline getirmiştir.



6 yorum:

  1. Bu kitap gayretli bir takastan geçti elime :) Demekki bekletmeden okumak lazım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kızım bir git ya. Nasıl bir bal var sende beaa :D Keyifle oku ama yine de :D Bakalım beğenecek misin :D

      Sil
  2. ilk kitabı ben de çok keyifle okumuştum hatta ikinci çıkar çıkmaz aldım ama ilk kitabın gölgesinde kaldı diye düşünüyorum. Yinede son çıkan 'Beni Özledin mi?'yi alacağım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya üzüldüm şimdi. Aynı düzeyde olur diye umuyordum. Gerçi en çok Anlatacak Kimse Kalmadı'yı sevdim diyen de oldu ama bakalım. Beni Özledin mi ile ilgili görüşünü bekleyeceğim (:

      Sil
  3. Benim favorim de ikinci kitap :) Grayson'a aşık oldum diyebilirim. Kurgu olarak da ilk kitabı gölgede bırakacak nitelikte. Asla bir tahminde bulunamadım. Çevirmenin diline de hayran kaldım kelime tekrarı yok, ve akıcı çevirmiş. Önerdim cnm.

    YanıtlaSil
  4. Adımı yazmamışım İzel Akın. sevgiler.

    YanıtlaSil

Yorum bıraktığınız için teşekkürler. En kısa sürede döneceğim (: