Salı, Temmuz 02, 2013

Lisa McMann - Uyanış (Yorum)



Orjinal Adı: Wake
Seri Bilgisi: Dream Catcher #1
GoodReads Puanı: 3.77
Türkçe Yayın: Altın Kitaplar
Sayfa Sayısı: 192
Çevirmen: Zeliha İyidoğan Babayiğit




Yorumum: 

Uyanış kitabına başlarken çok büyük beklentilerim yoktu. Canım sıkıldıkça okunacak çerez olarak başlamıştım. Hem haklı çıktım hem de haksız. 

Beklentileri kesinlikle yüksek tutmamak lazım. Hatta siz hiç beklenti yapmazsanız daha iyi bile olur. Ama arada okurum dediğim kitabı okurken başka kitap okuyamadım ilginç olan kısmı bence bu.

Konusundan bildiğiniz üzere Janie, insanların rüyalarına yolculuk yapıyor. Ama öyle herkesin değil, yakın menzilde uyuyanların. Rüyalara yolculuk falan çok ilgi çekici aslında. Bir de yazar güzelim konuyu böyle elverişsiz kullanmasaymış, daha iyi olacakmış.

Janie rüyalara geçiş yapıyor, ne görüyorlarsa görüyor tamam çok hoş ama etkisiz eleman gibi bir şey. Yani alt tarafı rüya, bir cinayete mi tanık oluyor, hayır. En fazla yaptığı -ki o da kitabın sonunda- bir olaya yardımcı olmak. Yahu elinde böyle güzel malzeme var kullan işte. Oraların halk kahramanı olur vallahi. Bir de sonlara doğru insanların rüyalarına müdahale etmeye başlıyor. Yavaş yavaş. Ki ben yine ee çok mu gerekli dedim. Rüya görmediğim için sanırım kötü bir rüya görmenin ne zararı olabilir ki? diye düşünüyorum. Devamında olaylar açılacak diye de ummaktayım.

Ama başta söylediğim gibi kendini okuttu. Belki kısa kısa olmasından sıkmadı, belki de karakterler biraz aklı başında olduğu böyle oldu bilemiyorum ama devamını getirmek istiyorum. Tamam anlatım ofsayt, konu biraz katliama uğramış ama okurken sıkmadıysa problem değil. Üstelik seri de tamamlandı ve kitaplar fazla kalın değil. Belki bu tarz 400-500 sayfa okusam cinnet geçirirdim ama bu haliyle uzun bir yolculuktaki kısa molalar gibi oldu, iyi de oldu (:

Bir de kapağı pek beğenmedim. Orjinallerden 1 ya da 2 olsaymış keşke...


Değerlendirmeme gelirsek:

2.5 / 3 -  Nötrüm, okusan da olur okumasan da...




Alıntı:

"Rüyalar, anılar değildir Janie. Umutlar ve korkulardır. Başka insanların sıkıntılarının göstergesidir. Bunu herkesten çok senin bileceğini sanıyordum."

* * *

On yedi yaşındaki Janie artık başkalarının düşlerinin içine çekilmekten sıkılmıştır. Özellikle de saçma sapan çılgın seks düşlerinden ve kâbuslardan... Olanlardan hiç kimseye söz edemezdi çünkü ona inanmazlardı, daha da kötüsü aklını yitirdiğini düşünürlerdi. 

Yani Janie bıçak sırtında yaşıyordu, istemediği bir yeteneğe sahipti ve onu kontrol edemiyordu. Günün birinde onu iliklerine dek donduran korkunç bir kâbusun içine düşmüştü. Janie yalnızca sapkın bir ruhun yaptıklarına tanık olmakla kalmayıp ona yardımcı da oluyordu...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum bıraktığınız için teşekkürler. En kısa sürede döneceğim (: