Perşembe, Temmuz 25, 2013

Agatha Christie - Ölüm Meleği (Yorum)




Orjinal Adı: Nemesis
Seri Bilgisi: Miss Marple #12
GoodReads Puanı: 3.82
Türkçe Yayın: Altın Kitaplar
Sayfa Sayısı: 192
Çevirmen: Gönül Suveren


 


Yorumum: 


Pinuccias Book'un düzenlediği yazar ayları kapsamında bu ay Agatha Christie okuyoruz. Okumak istediğiniz yazar Agatha Christie ise kitap seçmek cidden zor oluyor. O kadar çok kitap yazmış ki o piti piti tekniğini kullanmak zorunda kalıyorum bir yerden sonra. İşte uzun düşünme seanslarından sonra seçtiğim kitap Ölüm Meleği de buna benzer şekilde seçildi.

Ve sanıyorum ki bu aralar şanslı değilim. Çoğu kitabını sevdiğim bir yazarım yüzbilmem kaç kitabından çıka çıka sıkıcı bir kitap çıktı. Poirot kadar olmasa da Miss Marple okumaktan da hoşlanmam rağmen nedense bu sefer sıkıldım. 

Miss Marple bu kez baya zorlu bir işe girişmişti. Elinde hiçbir ipucu yokken eski bir dostunun yardımlarıyla karışık işlere girişiyor. İpucu yok derken gerçekten yok. Ortada işlenmiş bir cinayet mi var yoksa işlenecek mi belli değil. Pek ümitli olmasa da girişiyor bu işe. Bu ipucusuzluktan dolayı hoşlanmadım özellikle. Sanki zorlama bir hikaye çıkmış. Aslında Miss Marple'in çok zeki olduğunu vurgulamak için. Ki bir yerde bu bir oyun gibi geldi bana. Spoiler vermeden nasıl söylesem bilmiyorum ama araştırdığı olayla ilgisi olan kişinin yardım etmek için ölümüne kadar beklemesi ve bunu bir bilmeceye çevirmesi çok abes geldi bana. Üstelik işin içinde en yakını söz konusuyken. 

Neyse çok kötü de değildi. Ben yazarı çok sevdiğim için yetersiz geldi. Belki de büyüdüm eski tadı yok bilemiyorum. Zaten daha önce okuduğumdan da şüpheleniyorum. Çünkü çoğu şeyi tahmin ettim. Ya da o kadar çok polisiye şeyler okudum/izledim ki artık nokta atışı yapıyorum :D


Ayrıcaaaa;

5 puan: Yukarıdaki kuralların hepsini boşverip canının istediği herhangi bir kitabı okuyanlara.


Değerlendirmeme gelirsek:

2 -  Sıkıldım ama bitti...



* * *


Jane Marple hiç beklemediği birinden bir mektup alır. Yolculuklarının birinde tanıştığı Bay Rafielden gelen mektup yaşlı kadını şaşırtır. Kısa bir süre önce ölen adam, onun adalet duygusuna güvendiğinden söz ederek bir cinayet olayının ortaya çıkarılmasını istemektedir. Ama tüm bu isteklerin dışında cevaplanmamış sorular vardır: Bir; sözü edilen cinayeti kim işlemiştir? İki; cinayet nerede ve ne zaman gerçekleşmiştir? Tüm bu soruları cevaplandıracak olan yaşlı Marple, kalan zamanını ve düşmanını bilemeden hızla yol almak zorundadır...

2 yorum:

  1. Agatha ile aram benim de düzelemedi bir türlü...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında ben çok seviyorum da arada daha az sevdiklerim çıkıyor (:

      Sil

Yorum bıraktığınız için teşekkürler. En kısa sürede döneceğim (: