Pazartesi, Mayıs 06, 2013

Bitmesin İstersin ama Biter (Maria V. Snyder - Zehir Ustası)


Maria V. Snyder - Zehir Ustası



Orjinal Adı: Poison Study
Seri Bilgisi: Study #1
GoodReads Puanı: 4.20
Türkçe Yayın: Dex Kitap
Sayfa Sayısı: 378
Çevirmen: Deniz Başkaya



Yorumum:

Devamı olan kitaplara pek yanaşmasam da, bir arkadaşın tavsiyesi üzerine başlasam mı diye düşünerek kitabın ilk 1-2 cümlesini okudum. Ve bam! İlk görüşte aşık oldum. Şaka yapmıyorum daha ilk cümleler de elimden bırakamayıp müptelası oldum.


Çeşnici olma teklifiyle darağacının yağlı ilmeğinden kurtulan Yelena'nın hikayesini anlatan kitap, hem konusu hem de anlatımıyla çok iyi. Gerçi Yelena ölümden kurtuldu sözde ama ne kurtulmak o öyle. Daha ilk gününden en etkili zehirle işe başlıyor, her gün komutanın yemeklerini tadarak ölümle burun buruna gelme tehlikesi var, yetmezmiş gibi çeşitli saldırılarla hayatı tehlikede. Üstelik kendisiyle ilgili öğrendiği yeni sırlar, onu kestirmeden darağacına gönderecek cinsten.

Ki bunlar beni cezbetmeseydi bile yazarın anlatımıyla beni kendine esir etmesi yeterdi. Kitabı elime her aldığımda gözlerimi kapatıp olayları bizzat izliyormuşum gibi okudum.  Kitapta komutan için kitleleri arkasına alan konuşmalar yapan biri diye geçiyor ya bence yazar da anlatımıyla aynı derecede etkileyici. Hani bazen hiçbir şey olmasa bile sizi anlatımla bağlayan kitaplar vardır ya hah işte ona bir de güzel bir konu ekleyin. İşte karşınızda Zehir Ustası. 


Yelena, Valek, Güç İkizleri. Kitapta sevdiğim bir çok öge var. Güç İkizlerini duyduğumda farklı şeyler canlanmıştı zihnimde ama Ari ve Janco çok sevdiğim karakterler oldu. Hem korumacı hem de eğlenceliler. 

Ari "Janco iyileşir iyileşmez güneye geleceğiz," dedi. "Peki orada ne yapacaksınız?" diye sordum. Janco gülümseyerek "Bronzlaşırız," dedi. "Tatile çıkmak bana iyi gelecek."


 Çevirisinin de mükemmel olduğunu düşünüyorum. Bu kadar güzel aktarmak herkesin başarabildiği bir durum değil maalesef. Ama bu kitapta kapak dışında tek kusur yok. Evet, maalesef kapaktan hiç hoşlanmadım ama kapağı kafama takacak durumda değilim. Çok beğendim ne yapabilirim (:



Bu kitabı indirimde görüp alıp almamakta karasız kalmışım ki şu an iyi ki almışım diyorum. Aslında çokta merak ediyordum ama işte seri olduğu için uzak duruyordum. Bir kez daha hislerimde yanılmadığımı gördüğüme de seviniyorum. Bilen bilir öyle her kitaba körü körüne bağlanmam. Hele ki yeni yazarlara. Ama Maria V. Snyder favori yazarlarım arasına girecek gibi.

2. kitapta çıkmıştı şansıma en kısa sürede temin edip okumam lazım. Arası soğutulmayacak serilerden bence. Ki Mayıs'ta 3. kitabın geleceği duyurulmuştu eli kulağındadır (:


Değerlendirmeme gelirsek;

5 -  Bayıldım. Böylesi zor bulunur...



Alıntı:


Valek "Daha önce de bir idam emri bizi ayıramamıştı. Bunun üstesinden gelmemiz
mümkün. Birlikte olacağız," dedi.
"Bu bir emir mi?"
"Bir yemin."


* * *

Bannerler için tıklayınız...





Celladına âşık olsan, hapisten kaçar mıydın?

Hızlı bir ölüm mü isterdin, yoksa yavaş yavaş öldüren bir zehir mi içerdin?

Yelena idam edilmek üzereyken sıradışı bir teklif alır: Ixianın yeni komutanı Ambroseun çeşnicisi olmayı kabul ederse, hapisten kurtulup en güzel yemekleri yiyecek ve sarayda yaşayacaktır. Ama komutanın en güvendiği adamı Valek, Yelenaya Kelebek Tozu adında bir zehir içirir. Böylece Yelena Valekten her gün panzehir almak zorunda kalır yoksa onu acılı bir son beklemektedir. Kaçsa da, kalsan da ölüm hep arkasındadır.

Yelena her gün zehir konusunda eğitimler alır ve giderek uzmanlaşır; sarayda dostlar bile edinmeye başlamıştır. Fakat bu kez de yetimhanedeki korkunç geçmişi Yelenanın peşini bırakmaz. Çok geçmeden, yeni askeri yönetime isyan edip eski krallığı savunan isyancılar ve görüldüğü yerde vurulması emredilen büyücüler de, Yelenanın düşmanları arasına katılır.

Zehir Ustası, Maria Snyderın sürükleyici, özgün ve ayrıntılarıyla büyüleyen fantastik üçlemesinin ilk kitabı.

"Her gün ölümün kıyısında yaşayan bir kadına ilgi çekici bir bakış. Yazarın öykü anlatma yeteneği kariyerinin fantastik roman janrına büyük katkılar sağlayacağının göstergesi." 

Library Journal

"Okuduktan sonra okuyucularına hayal kurduran ender kitaplardan biri." 

Publishers Weekly

"Yazarın etkileyici ilk romanı Zehir Ustası ilginç fantastik bir dünyada, macera ve gerilimi harmanlıyor." 
Locus

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum bıraktığınız için teşekkürler. En kısa sürede döneceğim (: