Salı, Ocak 20, 2015

RKBT 2. Gün || Suri Rosen "Yalnızlığa Çare Bulundu" || Yorum


Künye
Orjinal Adı: Playing with Matches
Seri Bilgisi: ---
GoodReads Puanı: 4.24
Türkçe Yayın: Parodi Yayınları
Sayfa Sayısı: 272
Çevirmen: Şafak Tahmaz
Puanım: 5/4
Kitabın Mottosu: Ya kaderiniz hiç beklemediğiniz birinin ellerindeyse?



Yorum: 

Bazen bir kitabı elinize aldığınızda 'nasıl olur, sever miyim' diye düşündüğünüz ve çekindiğiniz olmuştur. İşte nedense benim için bu kitapta aynı öyle oldu. Bilmiyorum belki adı yüzünden belki de ara ara karıştırdığım sayfaların bana bıraktığı etkiler yüzünden.

Çekinerek başladığım kitabı, elimden bırakmaya giriştiğim her seferinde "bir sayfa daha" derken buldum kendimi. Yalnızlığa Çare Bulundu kitabı gayet eğlenceli bir kitap. İnsanda kişisel gelişim kitabı adıymış gibi bir izlenim bıraksa içerisi hiç de o şekilde değil. Suri kitabı o kadar güzel ele almış ki kitap sonunda ben bile usta çöpçatan'a başvurmayı düşündüm.

Ama beni kitapta en çok etkileyen kısım Raina'in çöpçatanlık işine başlamasına vesile olan olaydı. Yani Tamara için aşkın, otobüste yanına oturan bir yeni yetme tarafından geleceğini kim düşünebilirdi ki? Tarafsız olalım en başta böyle bir şey duysak yani otobüs sayesinde hayatımızın aşkını bulacağımızı, hepimiz çocuğu otobüste bulacağını zanneder ve süslenerek gezer. Ama Tamara için hayat daha farklı bir yolla geleceğini sunuyor. Okudukça anlıyorsunuz ki hayat sizin en ummadığınız eşleştirmeleri yapan bir çöpçatandır ve siz ne kadar inkar etseniz de ruh eşiniz bazen yanınıza oturan 16 yaşında bir kız ile hayatınıza girebilir. 

Kıssadan hisse yalnızlık her zaman aşkı bulamamakla olmaz. Bazen Leah'ın Raina'i dışlamasında saklıdır ya da yanlışlıkla yemek götürülen bir evin kapısının ardında. Umarım sizin yalnızlığınız bir kapı kadar uzağınızda ve bir durak kadar yakınınızdadır. Gelecek sayıda sizi de kimlerevleniyor.com'da görmek dileğiyle. 


Arka Kapak
"Ya kaderiniz hiç beklemediğiniz birinin ellerindeyse?"
Belki o da uzakta bir yerlerde farkında 
olmadan seni bekliyordur.
Belki de şu an yanı başındadır ve sen onu göremiyorsundur.
Ya da oradadır, biliyorsundur bir adımını beklediğini.
Bir adım, sonra bir adım daha...
Korkma, artık yalnız değilsin!
Aşk var yanı başında! 

"Kıpır kıpır, eğlenceli ve sürükleyici bir hikâye." 
- Kirkus Reviews

"Hayatta her an karşımıza çıkabilecek olayları konu alan bu büyüleyici hikâyede herkesin anıları canlanacak." 
- School Library Journal

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum bıraktığınız için teşekkürler. En kısa sürede döneceğim (: