Salı, Mayıs 06, 2014

Jennifer Weiner - Kardeşler Arasında (Yorum)


Orjinal Adı: In Her Shoes
GoodReads Puanı: 3.73
Türkçe Yayın: İnkılap Kitabevi 
Sayfa Sayısı: 511
Çeviri: Mehmet Gürsel

Yorumum:

Bahar Şenliğinde film-kitap kategorisi için okudum bu kitabı. Yazar uzun zamandır aklımda aslında ama bu tarz kitaplara çok yakın olmadığımdan hep uzak durmuştum. Hafif bir pişmanlığım var :(

Rose ve Maggie adlı iki kız kardeşin hikayesini anlatıyor. Rose 30 yaşında hafif kilolu avukatlık yapan ve kardeşine nazaran hiç dikkat çekmeyen biri. Maggie ise ablasının aksine çok güzel, kendine bakan ve bu güzelliğinin farkında olan biri. İki kız küçükken annelerini kaybetmiş, babaları yeniden evlenmiş ve üvey annelerinden hiç hoşlanmıyor. Bu tarz sorunları da onları farklı şekillerde etkilemiş işte. Rose kendini yemeye verirken Maggie üniversiteye gitmeyip oradan oraya savrulmuş.

Benim de bir kız kardeşim olduğundan olaya biraz daha farklı yaklaştım. Her şeyde acaba kardeşim bana bunu yapsa ne olurdu dedim. Ve kitabın en azından yarısına kadar Maggie elimde kalırdı diye de düşündüm. Yok arkadaş böyle biri. Resmen ablasını sömüren, bir en sonda bir kardeşin değil kardeşine arkadaşına yapmaması gereken şeyleri yapıyor. Hoş ben Rose'a kızdım ama en azından o olayda gerekli tepkiyi vererek takdirimi kazandı. Yani onda da sessiz kalsa sanırım kitabı bırakırdım.

Tahmin edeceğiniz gibi yarısından sonra daha güzelleşti kitap. Kızların küçüklüklerinden beri görmedikleri anneanneleri var bir de. Onu anlatırken yarısından sonra dahil olmaya da başlıyor. Maggie de değişmeye başlıyor yavaş yavaş. En azından inandırıcı bir şekilde. Sonuçta ablasına kazığını unutmadım ama değiştiğine inandım. Yarısından sonrası su gibi aktı zaten. İlk yarı gibi gitse çok düşük bir puan alacaktı.

Filme gelirsek. O ne dandik bir filmdi ya. Kitabın en önemli kısmı olan üniversiteyi kesmelerine hayret ettim. Yani Maggie asıl orada değişmeye başlamıştı. Filmde onu göstermediler ve tüm inandırıcılığı öldü. Büyükannesinin çoğu  yerini de kesmişler. Kalmış sana film düdük kadar bir şey ki ona rağmen 2 saatti. Hakkından gelemiyoruzsunuz film yapmayın kardeşim şu kitapları. İyi ki önce filmi izlememişim hayatta okumazdım kitabı :D

Yazarın diğer kitaplarını da okumayı düşündüğüme göre beğenmişim demek ki kitabı :D

Puanım: 

* * *

Rose Feller, otuz yaşında, gizli gizli aşk kitapları okumayı seven, mesleğinde başarılı bir avukattır. Her pazartesi diyete başlamak için kendi kendine söz verir ve gözlüklerini sıyırıp, gözlerini kendinisen dikerek ne kadar güzel olduğunu söyleyecek bir erkeğin hayalini kurar. Bir diğer büyük hayali, hayatı alt üst olmuş kız kardeşinin kendine çekidüzen vermesidir. 

Kızkardeşi Maggie Feller, yirmi sekiz yaşında, sürekli iş değiştiren, muhteşem güzellikte bir kızdır. Bir müzik grubunda arka vokal yapmaktadır. Paraya ve üne kavuşma hayallerini Will Smith'in video klibinde göründükten sonra bile gerçekleştirememiş, ablasını da cilt bakımı yaptırması için bir türlü ikna edememiştir. 

Birbirleriyle aynı ayak numarasına sahip bu iki kız kardeş, bir çocukluk trajedisini paylaşacak, aileleri ile ilgili gerçeğin bildiklerinden çok farklı olduğunu anlayacaklardır.

2 yorum:

  1. İlginç duruyor konusu, merak ettim bak :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sende kardeşler iki tane ve üstelik ablasın :D Saç baş yoldurmaz umarım okursan :P

      Sil

Yorum bıraktığınız için teşekkürler. En kısa sürede döneceğim (: