Pazar, Mart 31, 2013

Okutan Günler Blog Tur



Hep birlikte okumaya ne dersiniz (:

OKUTAN GÜNLER BLOG TURLARI çok yakında!!!


Kimler mi var?






veee 

tabi ki ben (:


İletişim için 


bu da 






Cumartesi, Mart 30, 2013

İskoç Aşkına (Maya Banks - İskoçyalı'nın Kollarında)


Maya Banks - İskoçyalı'nın Kollarında





Orjinal Adı: In Bed with a Highlander
Seri Bilgisi: McCabe Trilogy #1
GoodReads Puanı: 4.08




Yorumum

Uzun bir aradan sonra özüme dönüp, güzel bir tarihi romanla zamanımı taçlandırdım. Gerçekten özlemişim. Hele ki güzel bir kitapla devam edince tadından yenmedi.

Beyaz Dizi'lerden tanıdığım Maya Banks'ın kitabı çıkalı çok olmasına rağmen ancak sıra gelebildi. Bekletmesem çok iyi olacakmış ya neyse. 

Sahip olduğu büyük miras yüzünden erkeklerin hedefi haline gelen Mairin Stuart'ın kaldığı manastırdan kaçırılmasıyla başlayan kitap, Maririn'in Crispen'i kurtarması, Ewan ile evlenmesine ve daha sonrasına kadar gidiyor. Büyüsü kaçmasın diye konusuna fazla girmeyeceğim tabi ki.

İlk 30 sayfada çeviri sıkıntılı olunca çok korkmuştum ama sonra bir düzeldi pir düzeldi. Bu kadar romandan sonra çok özgün bir konu bulmak zor, diğer kitaplara benzeyen noktalar illa ki oluyor. O yüzden artık anlatıma bakıyorum ve yazarın anlatımı çok güzeldi. Bazı klişe durumlara iyi kılıflar giydirmiş. Mesela erkeğin her zaman öperek susturma durumu vardır, buna "Beni susturmak için benim dudaklarımı mı kullandınız?" cümlesiyle farklı bir hava katmış bence. Benzerleri de vardı, yani bu açılardan sıyrıldı diyebilirim. 

Bir de sıkılacağımı düşündüğüm bir çok yerde iyi kurtarmış. Kendine çeken bir yanı vardı. Yer yer ufak, yer yer büyük olaylarla ekseninde tuttu. 

Ewan'ı da ayrı sevdim. Burnundan kıl aldırmayan, ukala erkekleri pek sevmem. Burada dozajındaydı ki uzun saçlı olmasını bile göz ardı edebildim.

3. kitabı çok merak ediyorum ama neredeyse 1 yıl olmasına rağmen 2. kitap gelmediğine göre daha çook merak edip beklerim :(


Değerlendirmeme gelirsek;

4 - Kesinlikle geçer not aldı...



Alıntı
Onun kollarında rahat duramamıştı ama yine de onu böyle sıkıca tutarken tüm cesaretini topladı ve "Seni seviyorum," dedi."Lanet olsun, sonunda," diye mırıldandı Ewan.Mairin'in kafası karıştı. "Ne sonunda?""Bu sözler. Sonunda söyledin.""Fakat ben de yeni farkına vardım," dedi şaşkın bir şekilde."Ben zaten biliyordum," dedi Ewan halinden mutlu bir şekilde."Ben bile bilmiyordum. Sen nasıl bileceksin ki?"


* * *

Bannerlar için tıklayınız...


* * *


Mairin Stuart, yatağının kenarındaki taş zeminde diz çökmüş bir şekilde dua ediyordu. Eliyle boynundaki deri kolyenin pürüzsüz yüzeyinde gezdirdi. Küçüklüğünden beri ezberlediği kelimeleri fısıldayarak her zaman yaptığı gibi bitirdi duasını. "Lütfen, Tanrım. Beni bulmalarına izin verme."

Ewan McCabe kazanmaya ant içmişti. Savaş çanları çalıyordu. Bütün klan onun emrindeydi ve Ewan ona ait olanı düşmanlarından almaya hazırdı. Ta ki bir gün ruhu masmavi gözlerinde hapsolmuş, simsiyah saçlı bir kız oğlunu kurtarıp bir anda hayatını değiştirinceye kadar. Mairin, Ewanın klanı için bir kurtuluş olabilirdi fakat yıllarca intikam ateşiyle yanıp tutuşan bir adamın nazarında durum göründüğünden farklıydı.

Kralın gayrimeşru kızı olan Mairin uzun zamandır dış dünyadan uzakta. bir manastırda yaşıyordu. Ancak evlendiğinde sahip olabileceği zenginlik yüzünden kaçırıldığı gün başına gelecek felaketten habersizdi. McCabein adamları onu kurtarmış olabilirdi fakat bu aynı zamanda en büyük korkusunu da uyandırmıştı: Ewan McCabe ile evlenmek zorunda olmak… Ona direnirken aslında kendi arzularına da direndiğini fark edecekti.

"Baştan çıkarılmaya hazır olun."
Monica McCarty

Cuma, Mart 29, 2013

Mim: Sizin Favori Kadın Kahramanlarınız Kimler?

Kitab-ı Sevda çok hoş bir mim başlatmış. Katılmasam olmazdı (:


Oldukça çok sevdiğim kadın karakter varmış onu farkettim bu mimle. Özellikle Çetin Ceviz, en kırılmayanından kadınları sevsem de, arada naifler de varmış. Ama hepsinin ortak bir özelliği var ki; aslında hepsi Demir Bilek kadınlar (:



Öncelikle serilerden sevdiğim 2 kadın kahraman. Hoş onların erkekleri de ilgimi alanıma giriyor ama lütfen aklımı çelmeyin konu onlar değil :P





Eve Dallas

Kadın Karakter dedin mi 1 numara. Roark'la aşkı tanıdıktan sonra bilmediği duygularla tanışsa da, o hâlâ tandığım en sert ve güçlü kadın (:




Kedicik
(Catherine Crawfield)


Aldığın kararlarla arada sinirimi bozsan da seviyorum seni Kedicik (:









* * *


Seri kitapları pek okmuyormuşum. Özellikle fantastik çok okumadığım için bu kadar çıktı. Tek kitabıyla gönlüme taht kuranlara gelelim şimdi (:







Amelia Hathaway


Hathaway'ların dertlerini sırtlayan güçlü Leydim. Cam geldi de neyse ki biraz rahatladı (:




(Lina)
Carolina Francesca Santoro


Tanrıça bedeninde yaşasa da, aslında hepimiz gibi aşık olmak isteyen bir kadın o.











Anna Wren

Kocasının ölümüyle hayata tutunmaya çalışan güçlü bir kadın daha.














Elise Laird

Kardeşinin intikamı peşinde her şeyi göze almış, tek başına bir kadın





Helen Fitzwilliam

Çocukları için yaşadığı hayata başkaldıran bir kadın. 





Hyacinth Bridgerton

Bridgerton kardeşleri arasında en deli dolusu (:




Jade Sperry

Onun yaşadıklarına duruşunu ancak okuyanlar bilir. 
Hayata tutunma ve umudun kadını 





Jamie

Onu tanımayan var mı ki :P




Julia Bancroft

Ailesini korumak için geçmişinden kaçan Asil Bir Kadın
















Katy Swartz

Sonra ne olur bilemem ama ilk kitapla hoşlandım.
Diğerlerinde aynı şekilde gider umarım (:
















Kendall Deaton

Kocası ve kayınpederinin manyaklıklarına karşı mücadele eden güçlü bir kadın













Lillian Bowman

Sivri diliyle 1 numaralı Leydim (: 
Marcus gibi birini yola getirmek kolay iş mi? Hayır!!!













Lucy Houston


Fedakarlığı ve sevgisiyle içimi aydınlatan, gözlerimi dolduran kadın













Marlie Keen


Psişik olmanın bütün kötü yanlarıyla tanışsa da ayakta durabilen bir kadın.














Minerva Sharpe

'Kim takar erkekleri, kitaplarım varken' dese de aşka karşı koyamayan inatçı Leydim.







Penelope Featherington

Kaleminin arkasında saklanan utangaç Leydim







Çarşamba, Mart 27, 2013

En Son Evlat Edinilenler (:


 Sonunda beklediğim tüm kitaplar geldi. Bu sefer uğraştırmadı da değil. Nerede indirim orada ben durumu olunca siparişler de parçalara bölündü (:

İlk olarak Scala %20 indirimi ile aldığım ikinci parti. İçlerinden birini okudum bile. Silüet pek hoşuma gitmedi ama diğerlerinden umutluyum. Yorumum içinde tıklayınız... Ve ben daha birini okuyabilmişken ablam hepsini okudu şaka gibi :(



Ve okuoku'dan habersiz şekilde çıkarılan Eşleşme. Bu kitap o kadar bekletti ki umarım beklentileri karşılar. Siparişlerden bir hafta sonra ancak teşrif edebildi (:




* * *

Tam da yenilerin peşine düşmüşken Limango'da indirimi ve yeni üyeliğe verilen 10'lik kuponu görünce dayanamadım istediklerimi uygun fiyata aldım. 10 Tl çok işe yaradı zira kargo derdinden kurtuldum. Hem de Monicamın eksik kitabı da tamamlanmış oldu. Yehu (:



* * *

Ve tabi ki Kontesce'nin verdiği indirim haberinden sonra D&R'dan yapılan alışveriş. Hali hazırda iki yeni kitap isterken onları da araya sıkıştırdım. Hem yeni siparişten kurtuldum hem kargo bedeli için gerek miktar toplandı hem de bu mis gibi indirimler kaçmadı (:



* * *

Sıra geldi içlerinde en özel olanına. Sürpriz bir şekilde canım arkadaşım Şefika'dan gelen Dostluk Ekmeği. Bu kitabı merak ettiğimi söylüyordum ve geldiğinde o kadar şaşırdım ve sevindim ki anlatamam :D Bir kez daha teşekkürler canım (:




* * *

Yazıyı bitirmeden şunu da belirtmek isterim. Aldığım ve resmini eklediğim bazı kitapların blogcu arkadaşlara okumak için gönderildiğini görüyorum. Belirtmelerini de çok takdir ediyor ve doğru buluyorum. Başka izlenimlere mahal vermemek için bende belirtme gereği duydum. Benzer kitaplar olsa da hiçbiri -daha önce resmettiklerimde dahil- herhangi bir yayıncıdan gelmemiştir. Hepsi Made in Family ürünüdür :D Ailem sağolsun diyorum :D 

Bunu belirtme sebebim de benzer kitapları görüp, belirtmiyor gibi bir düşünce oluşmaması. Öyle bir durum olursa ayrıyetten belirtirim tabi ki ama görüldüğü üzere şimdilik böyle bir durum yok (:

Sevgiler





Salı, Mart 26, 2013

Kısa Molalar (Yorum) (Day Leclaire - Geçmişle Hesaplaşma || Debbie Macomber - Melekler Korusun)


Day Leclaire - Geçmişle Hesaplaşma 




Orjinal Adı: Dante's Marriage Pact
Seri Bilgisi: Dante Legacy #7
GoodReads Puanı: 3.72




Yorumum


Son günlerde Beyaz Dizilere sarmış bulunuyorum. Nedendir bilinmez elim pek roman gitmiyor. Hem Beyaz Dizi okuyorum hem de tercihimi tadımlık romanlardan yana kullanıyorum.

İlk kitabım Dante'nin okumadığımı sandığım 7. kitabı Geçmişle Hesaplaşma. Kitabın daha başında okuduğumu anımsadım ama bu seriyi sevdiğimden 2 hatta 3 kez okuyabilirim.

Tabi ki yine çok güzeldi. Bazen okuyucu yorumları görüyorum da daha ilk sahne de yatağa atlamalarını saçma buluyorlar Dante'lerin. Bende bunu saçma buluyorum açıkçası. Seriyi okuyanlar bilir, kitap Dante Ateşi yani Inferno üzerine kurulu. Yani dokunma mesafesine girdin mi kızı farkedersin, dokundun mu yanarsın, bu kadar basit. Bir nev-i fantastik bir kitap ama anlayamadığım nedenlerle herkes bir mantık arıyor bu seride. Yok yani boşuna aramayın. Kızı gördü mü omzuna atıp mağarasına gider Dante erkekleri bu kadar basit. Tabi ki tek bir kızımız da var Dante ama onda bile sonuç farklı olmuyor.

Okuduğum bir çok kitapta cinsel çekim hisseden karakterler, bol yatak sahneleri varken kimsenin sesi çıkmazken Inferno'ya laf etmelerini hoş bulmuyorum. En azından efsanevi bir dayanağı var ve bu bana yetiyor, bayıla bayıla da okudum tüm seriyi. En azından çıkanları. Üvey kardeşte bir an önce çıksa da okusam, yummy :D

Beyaz Dizilerde değişik bir tat arıyorsanız bu seriyi tavsiye ederim. Amma velakin ben çemberinden dışarı çıkamam, bildiğimiz yolda ilerleyelim derseniz, üzgünüm ki size göre değil. Çünkü Dante'leri okuyan yanmayı göze alıyordur (:


Değerlendirmeme gelirsek;

4.5 / 5 - Böylesi zor bulunur...



* * *

Evlilikle mi yoksa kaderle mi birbirlerine bağlanmışlardı?
Dante ateşi hiç uyarmadan onları çarpar ama Draco Dante bundan hiç de şikâyetçi değildir. Bu aile efsanesi onu, gizemli bir güzelliğe sahip Shayla Charleston’a çeker. O ise hayatına girdiği gibi hızla ortadan kaybolur.
Draco, aylarca aradıktan sonra, çocuğuna hamile olan kadını bulur. Bu arada sırlar tek tek ortaya çıkmaya başlar. Draco, ailelerinin geçmiş hesaplaşmaları, karısı ve oğluyla geleceği arasında sıkışıp kalır. Draco, onun Dante ateşi bağını paylaştığına inanacak mıdır? Veya Shayla evlilik anlaşmasını tamamen farklı bir nedenden dolayı mı kabul eder?


* * * 

Debbie Macomber - Melekler Korusun





Orjinal Adı: Angels at the Table: 
A Shirley, Goodness, and Mercy Christmas Story
Seri Bilgisi: Angels Everywhere #7
GoodReads Puanı: 3.81




Yorumum

Kısacık bir hikayesi olmasına rağmen 2-3 gündür elimde sürünen diğer kitapsa Melekler Korusun. 

Serinin başlangıcı değil ilk olarak bu büyük sorun. 3 Dua Meleği var ve bu kitapta onlara çırak olarak Melek Will geliyor. Ee biz tanımıyoruz ki Mercy, Shirley ve Goodness kimdir necidir? Önceki kitaplarda anlatılıyorsa neden birden başlamamış ki? Will de çok efsanevi bir Melek değil ki mutlaka onunla başlamalı diyelim. Anlamadım, anlayamayacağım.

Konusu arkasında yazıyor zaten o yüzden tekrar etmeye gerek yok. Zaten 200 sayfalık kitap özet geçmiş olacağım hiç okuyası gelmeyecek kimsenin :D

Sadece şu meleklere taktığımı söylemek isterim. Geçmişlerini bilmediğim için mi acaba hiç sempatik gelmediler bana. Yani saçma sapan hareketlerin açıklaması var mı acaba ilk kitaplarda? Restoran açmış bir aşçının yemeğine müdahale etmenin mantığı nedir mesela? Bir de Melek üstelik daha mantıklı kararlar vermesi gerekmez mi? Bir tek sonundaki müdahaleyi güzel ve yerinde buldum, ki sorunlara sebep oldukları düşünülürse zor kurtardılar.

Ah tabi bir de Gabriel vardı. Yahu bu Meleğin adı nerede geçse seviyorum, neden acaba :D 

Vaktim bol ya da sıkıldım kafa dağıtayım diyorsanız bu kitabı öneririm. Ama çabuk sıkılan biriyseniz sanırım size de uymaz. Sıkılmak için 300-400 sayfa olması gerekmiyor, sevmedim mi 100 sayfalık kitapta bile sıkılıyorum :(
Zaman kaybı değildi ama okumasam da olurmuş (:


Değerlendirmeme gelirsek;

3 - Nötrüm, okusan da olur okumasan da...



* * *


Shirley, Goodness ve Mercy, meleklerin işlerinin asla bitmeyeceğini bilirler; hele yılın en güzel dönemi olan Noelde. Yardımcı melekleri Willi de kanatlarının altına alırlar ve New Yorkta Times Meydanındaki eğlenceleri izlemek için yola koyulurlar. Will, gece yarısı kalabalığın arasında tek başlarına duran iki yabancıyı fark ettiğinde, bunun yardım eli uzatmak için en uygun zaman olduğuna karar verir.

Lucie Ferrara ve Aren Fairchild, yılbaşı gecesi Times Meydanında kazara olmuş gibi görünen çarpışmalarının ardından tanışırlar. Birbirlerinden hemen hoşlanırlar ve pek çok ortak yönlerinin olduğunu fark ederler. Ama kaderin cilvesi onları bir araya gelmeleri kadar hızlı bir şekilde ayırır. Lucie ve Arenin birbirleriyle iletişime geçmeleri mümkün görünmemektedir artık.

Tabii eğer bir mucize gerçekleşmezse...

Eğlenceli ve romantik bu romanda Debbie Macomber uzun zamandır özlemini çektiğiniz bir aşka tanıklık etmenizi sağlayacak.

"Macomberın karakterlerine hayran olmamak olanaksız. Söz konusu özel bir mekan ve asla unutulmayacak karakterler yaratmak olduğunda, kimse Macomber ile boy ölçüşemez."
Bookpage

Cumartesi, Mart 23, 2013

Andrea Kane - Kalbimdeki Mühür (Matipuf'un Kaleminden Yorumlar - 3)



Andrea Kane - Kalbimdeki Mühür




Orjinal Adı: The Silver Coin
Seri Bilgisi: The Colby's Coin Series #2
GoodReads Puanı: 3.90




Yorumum;

Hani olur ya bazen bir seriye başlarsınız devamı ilkini aratır, bu seride kesinlikle böyle bir durum yok :D

Serinin ilk kitabından sıradan bir historical olmadığını anlamıştık zaten, polisiye/gerilimin historical versiyonu dersek abartmış olmam diye düşünüyorum. İkinci kitapta çıta biraz daha yükselmiş gördüm ve çok sevindim. İlk kitabı okuyanlar bilir, sonunda Breanna kiralık katili elinden vuruyor ve kuzeninin hayatını kurtarıyordu.

İlk kitabın sonlarında kendini iyice hissettiren kiralık katilimiz ve Breanna ikinci kitabın konusunu oluşturuyor.
Kiralık katilimiz, başarısızlığı hazmedemedi, elinin acısını unutamayıp bir kadın tarafından bu hale getirilmesini gururuna yediremedi ve bir kedi fare oyunu başlattı.
İlk kitabın polisiye gerilimine psikolojik öğelerde girince tadından geçilmez oldu diyebilirim.
Katil Breanna’yı sürekli rahatsız edip sevdiklerinin ve kendisinin ölümüyle tehdit ediyor olması
İşin içine Royce Chadwick’in de dahil olmasını sağladı. İyi ki de dahil oldu  
Kendisi kayıp ya da bulunmak istemeyen insanları bulan bir araştırmacı, suçlu psikolojisinden çok iyi anlıyor. Bir de Breanna kadar cesur olup aşık olduğunu da hemen kabul edebilseydi :)
Bu kitap için çıtanın bir tık daha yükseldiğini belirtmiştim, Criminal Minds dizisini bir çoğunuz bilirsiniz, yazar dizideki ana fikri romanında uygulamış, sırıtmadan cuk diye oturtmuş.
Sonuna kadar heyecan, gerilim ve gizem devam etti. Hele katilin adı geçene kadar kesin şu ve ya budur diyemedim. Bir iki yerde o kadar zeki, mantıklı kuzenlerden yapmalarını beklemediğim şeyler gördüm onu da sevdiklerini korumak sebebiyle yaptıklarını düşündüğümden fazla da takılmadım.

Sonuç olarak, kesinlikle sıkılmadan keyifle okunabilecek bir seriyi tamamlamış oldum
Tarihi roman severlerin, farklı bir soluk olarak Coin serisini seveceklerini düşünüyorum.


Değerlendirmeme gelirsek;

5 - Bayıldım. Böylesi zor bulunur...



Sevgiler, Matipuf

* * *




Bannerlar için tıklayınız...



* * *



The Theft" ve "The Music Box" kitaplarının çok satan yazarı 

Andrea Kane "entrika ve tutkuyu yeni boyutlara taşıyor" ve bu nefes kesici yeni roman da bunun bir örneği. Çok satan yazarlar listesinde yer alan Kane, kendine has derinliği ve duygusuyla, ailelerinin bile ayıramayacağı derecede birbirine benzeyen iki kuzenin merak uyandıran hikâyesini anlatıyor. Hayatları, içine düştükleri yalanlar ağı yüzünden tehlikeye giren iki kuzenin hikayesini… 
Aşk... Şehvet... Para... Hırs...Nefret... İntikam... Öfke... Gurur... 

1817nin İngilteresinde erkek egemen iş hayatına atılmak isteyen, uçarı bir genç kız… Anastasia… 
Çok sevdiği anne ve babasını kaybettikten sonra kuzeni Breannayla yaşamaya başlar. Daha doğrusu kendine ikizi kadar benzeyen sevgili Breanna ve onun huysuz, daima sinirlenecek bir şeyler bulan babası… 
Her ne kadar Breannaya ve İngiltereye yeniden kavuşmak harika olsa da kendisinden nefret eden amcasının kurduğu hain planlar Anastasianın hayatını tehlikeye sokar. 
Onu bu tehlikelerden kurtarabilecek tek kişi ise muhteşem bir iş dehasına sahip, büyüleyici ve gizemli Sheldrake Markisi, DamenLockewooddur. 

Anastasia ve Damen birbirlerini ilk gördükleri andan itibaren aralarında tutku rüzgârları esmeye başlar. Ancak genç kızın içinde bulunduğu tehlike yüzünden aşklarını gönüllerince yaşayamazlar. Peki, tüm bu tehlike, etraflarını saran gizem gerçekten gidecek midir? Sevgi yine kazanacak mıdır? 

Yaşama dair ne varsa herkesin kendinden birşeyler bulacağı, aşkın neler yapabileceğini gözler önüne seren, soluksuz okunacak bir roman...